Gençlik’te Düş ve Dil Gelişimi Etkinlikleri

0

Eğitim öğretim alanında yaptığı farklı çalışmalarla gündem oluşturan Özel Gençlik İlk ve Ortaokulu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı I. Dönem Gelişimsel Rehberlik Faaliyetleri Planı kapsamında sınıf düzeyinde Düş ve Dil Gelişimi etkinlikleri uyguluyor. Özel Gençlik İlkokulu Rehberlik Servisinin organizesiyle gerçekleşen projede Küçük Prens, Martı, Kara Balık gibi yüzyılımıza imzasını atmış en iyi öyküler, etkinliğin ilk aşmasında çeşitli kavram karikatürleriyle öğrencilere sunuluyor. İkinci aşamada öğrencilerin, anlatılan öyküyü kendi diliyle dramatize ederek yeniden canlandırılması sağlanıyor. Üçüncü aşmada öğrencilerin öykü kahramanlarının karakter özelliklerinin ifade edilmesi istenerek anlamsal çözümleme gelişimini amaçlanıyor. Son olarak “Sen olsaydın ne yapardın?” aşamasında ise öykü kahramanlarının edimlerine yönelik sorgulama yapılmasını sağlayarak vicdan ve empati gelişimini hedefleniyor. Gelecek ders için ise çocukların imge dünyasında öyküyü nasıl kurduğunu açığa çıkarmak için öykünün resmedilmesi isteniyor. Öyküyü ana fikirde resmetme çalışmasıyla da öğrencilerin imge ve özgünlük algısına ciddi katkı yapılmış oluyor. Özel Gençlik İlkokulu Rehberlik Servisi olarak çalışmalarında İnsanlığa mal olmuş, “Yüzyılın Öykülerini Dramatize Etmek” amacıyla sözü edilen öykü-drama faaliyetlerini sınıf düzeyinde gerçekleştirdiklerini ifade eden Ramazan Karabulut, bu etkinlikleri gerçekleştirmekteki temel hedeflerinin öğrencilerdeki hayal gelişimini üst düzeye çıkarabilmesinde etkin bir katkıda bulunmak ve öğrencilerin dilsel, sosyal ve empati-vicdan gelişimlerini zenginleştirmek olduğunu söyledi.

Yorum Yaz