1,2,3 ve 4. sınıflara yönelik sınıf içi rehberlik etkinlikleri altında ayrı ayrı etkinlikler düzenlenmiştir. 1.sınıflara emojiler hazırlanarak Rehberlik Servisi’nin amacı, neler yaptığı ve onlara nasıl yardımcı olacağı hakkında etkinlik düzenlenmiştir. 2. sınıflara resim çalışması ile tanıtım yapılmıştır öğrencilerden resim yapmaları istenmiştir. 3.sınıflara yazı çalışması ile Rehberlik tanıtımı yapılmıştır. Kendini tanıma ve Rehberlik ilişkisi arasında bağlantı kurulmuştur. 4. sınıflara ise şiir yazma etkinliği düzenlenmiştir. Rehberlik Servisi tanıtılarak akrostiş şiir yazmaları istenmiştir. Öğrencilerin Rehberlik Servisi’nin neler yaptığını ve onlara nasıl yardımcı olabileceğini bilmesi açısından etkinlikler verimli geçmiştir.
5 ve 6. sınıf öğrencileriyle sınıf ortamında gerçekleştirilen etkinlikte, öğrencilerle “Rehberlik Servisi Nedir?” sorusunun cevabı üzerinde konuşulduktan sonra öğrencilere Rehberlik Servisi’nin hizmet alanları, amacı, ilkeleri ve görevleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Öğrendiklerimizden yola çıkarak öğrencilerden grup halinde bir drama tekniği olan “duvardaki rol” ile bir Rehber Öğretmen karakteri oluşturulması istendi. Gerçek veya kurmaca bir kişiliğe ait özellikleri belirleyerek ve üzerinde konuşarak figür oluşturup Rehber Öğretmen’e ilişkin söylenen özellikler figürün çevresine yazıldı. Böylece oluşturulan karakterin genel özellikleri belirlenmiş oldu.
7. Sınıf öğrencilerine Rehberlik Servisi’nin işlevlerini daha iyi anlayabilmeleri ve Rehberlik Servisi’ne hangi durumlarda başvurabileceklerini kavrayabilmeleri adına ‘Rehber Öğretmen Benim’ etkinliği uygulandı. Canlandırma ile uygulanan bu etkinlikte öğrencilerin rehberlik servisinden beklentileri gözlemlenirken, Rehberlik Servisi’nin sadece problemlerle karşılaştıklarında değil kendilerini daha iyi anlamalarında, tanımalarında ve kendilerini gerçekleştirme yolunda nasıl yol izleyeceklerini fark etmelerine yardımcı olabileceğini kavradılar.
8. sınıf öğrencilerimiz ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi’ni tanımaları amacıyla sınıf ortamında “Rehberlik Nedir?” etkinliği gerçekleştirildi. Etkinliğe kısa bir tanışma sonunda Rehberlik deyince aklınıza ne geliyor? Sorusu ile başlandı. Öğrencilerin cevapları alındı. Psikiyatrist, psikolog ve psikolojik danışman ayrımı öğrenciler ile tartışılarak yapıldı. Ne tür durumlarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi’nden yardım alacakları konusu netleştirilmiş oldu.