ÖZEL GENÇLİK’TE ROBOTİK EĞİTİMİ
Dünyada olağanüstü bir hızda gelişme gösteren robotik bilimi, robotik biliminin eğitimine duyulan ihtiyacı da aynı hızla arttırmaktadır. Bu ihtiyaç doğrultusunda günümüzde robotik biliminin genç yaşlardan eğitimine başlanması hızla yaygınlaşmaktadır. Bu eğitim süreci çocukları ve gençleri robotik alanında geliştirmenin yanında, bilim ve teknoloji alanına yönlendirmekte, bu alanlarda yapılacak çalışmalara zevk ve ilgiyle katılmaları yönünde motive etmektedir.
Çalışmalarda öğrenciler, elektronik temel sistem ve kavramlardan başlayarak adım adım mekanik yapıların nasıl çalıştıklarını incelerler ve bu düzenekleri kendileri tecrübe ederek hayata geçirirler.
Çocuklar bu sayede deneyerek ve görerek; motor, tesisat düzeneği, elektrikli aksamlar vs. ilgili temel beceri ve kavramları öğrenirler. Motor nedir, motor ve elektrikli düzenekler nasıl çalışır, sensörler(algılayıcı) ne işe yarar, bir robot üzerinde değişiklikler nasıl yapılır gibi birçok konuda bilgi sahibi olurlar.
Bu kapsamda Özel Gençlik İlkokulu ve Ortaokulu’nda robotik eğitim çalışmaları 1 yıldır devam etmektedir. Öğrenciler robotik çalışmalarda oldukça ilerleme kaydederek artık kendi fikir ve düşünceleri ile tasarım yapmaya program şeması oluşturmaya başladılar.
Bilişim Teknolojileri öğretmeni Mustafa Buhurcu: “Robotik eğitimin uygulamaya yönelik ve öğrencinin merakını geliştiren bir eğitimdir. Kendi içinde hem elektronik hem mekanik hem de yazılım yönüyle öğrenci robot projeleri yaparken hem sağ (Matematiksel Beyin) hem sol beynini (Görsel Beyin) kullanır. Robotik eğitimi öğrencilerimize yaşamlarında uygulayabileceği birçok kazanım sağlayabilmektedir.
Bunlardan bazıları:
Çocuklarda 3 boyutlu düşünme, şekil ve uzay algısının gelişimi,
Hayal gücü (imajinasyon) ve ince motor becerilerinin gelişimi,
Becerilerin gelişimiyle beraber, üretme ve buluş yapma duygularının pekiştirilmesi,
Çocukta “ben bir ürün ortaya koyabiliyorum” özgüveni ve heyecanını kazandırarak yeteneklerinin farkına varması,
Çocukların, yetenek ve gelişimine uygun ürünler oluşturmasına fırsat vererek, kendi yaş grubundan daha ileri düzeyde kazanımlar elde etmesi,
Temel bilimlere (fizik, mekanik, hareket, kontrol etme yeteneği gibi) ilgisi ve yeteneği artması,
Fiziksel büyüklüklerin ölçümünü öğrenmesi,
Tüme varım yöntemi ile basit yapıları kompleks yapılara dönüştürebilme yeteneğini kazanması,
Pratik düşünebilme ve problemlere hızlı çözüm üretebilme yeteneği kazanmasıdır,”
dedi.