ÖZEL GENÇLİK İLKOKULU/ORTAOKULU’NDA REHBERLİK SERVİSİ BİR GELİŞİMSEL REHBERLİK UYGULAMASINA İMZASINI ATTI
–İlkokul 1.2.3 ve 4. Sınıfların Zihinsel Gelişimlerine Yönelik Korunum Algı Geliştirme Uygulaması—
Özel Gençlik İlkokulu rehber öğretmeni Ramazan KARABULUT, bu yıl gerçekleştirilecek olan bir dizi Gelişimsel Rehberlik planlaması yaparak uygulamaya geçti. Genellikle zihinsel gelişim uygulamalarını “Muhakeme ve Hayal Gücü Gelişimi” derslerinde faaliyete geçiren rehberlik servisi DGS (algı geliştirme testi) uygulamalarını da aynı ders kapsamında gerçekleştirmiştir.
21 Aralık pazartesiden beri zihinsel gelişim test uygulamalarını başlatan Özel Gençlik İlkokul Rehberlik servisi 28 Aralıktan itibaren 3. Ve 4. Sınıflara DGS algı geliştirme testlerini sınıflar düzeyinde işe koşmuştur.
Özel Gençlik İlkokulu Rehberlik servisinin bu türden gelişim uygulamalarını gerçekleştirmesindeki temel amacı rehberlik hizmetlerini sorunlu öğrencilere yönelik klasik tepkisel anlayıştan uzaklaştırarak rehberliği öğrencinin her yönüyle (akademik, sağlık, bedensel, psikolojik, ahlaki) gelişimini sağlayan gelişimsel anlayış sürecine kavuşturma isteğidir.
Algı gelişimine zengin bir destek sunan DGS test uygulamaları, özellikle ilkokul somut işlemler dönemi çocuklarının zihinsel gelişimi için zihnin soyut gelişimi bakımından vazgeçilmez verimli eğitsel alıştırmalardır. Bununla birlikte akademik benlik gelişimi, düş ve imge gelişimi açısından da vazgeçilmez zihinsel gelişim çalışmalarıdır.
Özel Gençlik İlkokulu/Ortaokulu rehberlik servisi DGS testlerini uygulamakla problem çözme gücü, sözel ve sayısal muhakeme gelişimi, dikkat ve algı geliştirme, zihinsel bağımlılıklardan kurtularak çok yönlü düşünmeyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Sözü edilen bu entelektüel kazanımlar ise Akademik benlik ve performans gelişimi gibi birincil merkezi kazanımlara hizmet etmektedir.