Özel Gençlik İlkokulu Öğrencileri Özeleştiriyi (Nefs-İ Levvame’yi) Öğreniyor

0

Gelişimsel rehberliğin bir uygulama alanı olan Kapsamlı Rehberlik Planlarımızda 2016-2017 Eğitim –Öğretim yılının II. dönem uygulamasında özellikle öğrencilerimizin eleştirel düşünceyi (Critical Thinking) öğrenebilmesi için eleştiri ve özeleştiri etkinlik uygulaması vardı. Ancak biz bu uygulamayı zihinsel soyut düşünme gelişimi henüz elvermez gerekçesiyle özellikle 4. sınıflar için düşünüyorduk. “Acaba özeleştiri etkinliklerine 2. sınıflardan başlarsak öğrenciler, olumlu cevaplar verebilir mi?” endişesinden sıyrılarak cesurca bir karar aldık ve etkinliklerimize 2. sınıflardan başladık.
Uygulamada başta 2. sınıf öğrencileri olmak üzere, öğrencilerinbasit düzeyde bir anlatımla sandığımızdan daha üst düzeyde olumlu cevaplar verdiğine şahit olduk. Böylece 1. sınıf öğrencilerimiz hariç bütün ilkokul öğrencilerimizin eleştiri ve özeleştiri etkinliğini bireysel bir deneyim olarak tecrübe etmesini sağaldık. Sözü edilen etkinlikleri uygularken rehberlik servisi olarak bizi heyecanlandıran durum, yavrularımızın kendini eleştiren kişilik (nefs-i levvame) deneyimlerinin ilklerini bizimle beraber yaşaması oldu.

Yorum Yaz