Özel Gençlik Anaokulundan Farklı Bir Eğitim Uygulaması

0

Özel Gençlik Anaokulu Müdürü Aliye Duman, uyguladıkları eğitim modeli ile öğrencilerinin zengin öğrenme deneyimleri aracılığıyla sağlıklı büyümelerini, bütün gelişim alanlarının desteklenerek en üst düzeye ulaşmasını, öz bakım becerilerini kazanmalarını ve temel eğitime hazır bulunmalarını sağlamayı hedeflediklerini belirtti. Uyguladıkları eğitim programının öğrencilerinin gelişimsel özelliklerini, ilgi ve gereksinimleri ile çevresel koşullarını dikkate alan “gelişimsel”, “sarmal” ve “eklektik” bir yapıda olduğunu söyledi. Özel gençlik Anaokulunda uygulanan program gereği sınıf yaş gruplarının ilk 6 ay son 6 şeklinde oluşturulduğunu ifade etti. Duman, her yaş grubunun kendine ait gelişim özelliklerine sahip olduğunu bu nedenle öğrencilerin aynı gelişim özelliklerine sahip kendi yaş grubunda öğrenim gördüğünü belirtti. Duman, anaokulumuzda öğrencilerimiz 36-72 ay aralığı içerisinde eğitim görmektedir. Kendi yaş grupları içerisinde kendi gelişim özelliklerine uyarlanmış eğitim süreci etkinlikleri ile hayata ve ilkokula hazırlamaktadır, şeklinde ifade etti.
Özel Gençlik Anaokulu Müdürü Aliye Duman, çocukların ilkokula “öğrenmeyi nasıl öğreneceklerini” kavramalarına yardım eden güçlü bir tutum ve beceriler bütünüyle başladıklarında eğitim olanaklarından daha iyi faydalanabileceklerini belirtti. Bu nedenle kendi yaş grubunda alacakları eğitimin gelişimlerinde olumlu izler bırakacağını ve istenilen davranış kalıplarını oluşturacağını belirtti.

Özel Gençlik Anaokulu Müdürü Aliye Duman, yaşlara göre çocuk gelişimi hakkında bilgi verdi. Duman, Üç yaşındaki çocuklar öncelikle keşfederek, tüm duyularını kullanarak öğrenirler. Oyun oynarken dikkat dağıtıcıları daha iyi göz ardı edebilir ve ellerindeki işe daha iyi odaklanabilirler. Biraz zor bir şeyi bitirmeye kararlılıkla devam eder ve problem çözerken daha yöntemsel davranabilirler.
Dört yaşındaki çocuklar öğrenme konusunda daha çok otokontrol ve beceri sahibidir. Oyunları daha karmaşık ve daha hayalcidir ve oyunlarını daha uzun bir süre devam ettirebilirler. Ayrıca plan yapabilir ve görevlerini tamamlayabilirler. 4 yaşındaki çocuklar yeni deneyimler denemek isterler. Kendilerine daha çok güvenmek isterler ve yaşamlarını bağımsız olarak karar alabilecekleri alanlara doğru genişletmek isterler.
Beş yaşındaki çocuklar problem çözücülerdir. Bir işin nasıl yapılacağı, uzun vadeli ya da daha soyut zorlukların nasıl çözüleceği konusunda fikirler önerirler. Beş yaşındaki çocuklar, çeşitli yeni deneyimlere katılırken daha analitik sorular sorarlar ve tercihlerini tartarlar. Ayrıca, yeni şeyler öğrenirken daha sosyaldirler ve başka çocukların da katıldığı aktiviteleri tercih ederler.
Altı yaşındaki çocukların dikkat süreleri daha uzundur ve yapılandırılmış aktiviteleri daha açık uçlu deneyimlere tercih ederler. Yeni görev ve sorumluluklar üstlenmeyi severler ama hala yetişkinlerin yönlendirmesine ihtiyaçları vardır ve verilen işi doğru yaptıklarından emin olmak için sık sık sorular sorarlar. Şeklinde ifade etti. Özel Gençlik Anaokulu Müdürü Aliye Duman, her yaş grubunun gelişimsel özelliği farklıdır ve her yaşa ait krtik dönemler bulunmaktadır. Kritik dönem yaşamın belirli zaman dilimlerinde, mutlaka kazanılması gereken davranışları kapsar. Kritik dönemlerde kazanılması gereken davranışlar kazanılmadığında telafisi mümkün olmamaktadır. Bu nedenle Gençlik anaokulunda yaş gruplarını 6 aylık farklarla ayırdıklarını, her yaşa ait kritik gelişim dönem ve kazanımların gerçekleştirildiğini belirtti.

Yorum Yaz