Özel Gençlik İlkokulu/Ortaokulu hayatı anlamlı kılmak, ilk emir olan okumayı merkeze almak ve bunu bir hayat tarzı haline getirmek için okuma faaliyetlerini “İLK EMİR HAYAT TARZIM” sloganıyla devam ettiriyor. Okuma alışkanlığının kazanılması bilhassa nitelikli okuma bilincinin oluşması için ilkokuldan itibaren faaliyetlerimizi gerçekleştirmekteyiz. Bu yolla öğrencilerin okudukları kitapların niceliği(sayı)değil de okuduğunu anlayan anladığına kendi yorumunu da katabilen sorgulayan, analiz edebilen, özgün ve orijinal fikirlerle birleştirebilecek seviye ve olgunluğa ulaşmalarını sağlamak öncelikli hedeflerimizdendir.
Öncelikle daha önceki yıllardaki tecrübemize referansla, öğrencilerin ilgi ihtiyaç ve beklentilerini de göz önünde bulundurarak hatta diğer zümre ve öğrencilerin de tavsiyelerini dikkate alıp öğrencilerin kültürel ve kişisel gelişimine katkısı olabilecek, Türk ve dünya eserlerinin her türden (Hikâye, roman, deneme, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, günlük) kitabın içinde bulunduğu her sınıf için ayrı ayrı kitap listeleri oluşturulur. Bu kitaplar Türkçe öğretmenlerinin takip ve desteğiyle öğrencilere okutulur. Daha sonra eserler okuma saatlerinde Türkçe öğretmenleri ve öğrenciler tarafından değerlendirilir. Böylece öğrencilerin okuduğu eseri anlama, yorumlama ve analiz etme becerilerine katkıda bulunulur.
Okuma projesi kapsamında gerçekleştirdiğimiz okuma faaliyetlerinde bazıları de şöyledir:
- YAZAR SÖYLEŞİ ve İMZA GÜNLERİ
-
Öğrencilerimize kitap okuma gibi sürekli ve etkin bir alışkanlığı kazandırmak için belli periyotlarla okudukları ya da ilgi duydukları yazar ve şairlerle buluşturulur. Böylece onlarla sohbet etme ve kitaplarını imzalatıp merak ettikleri konularla ilgili sorularını sorup cevap alma imkânını elde etmiş olurlar.
- ESER (KİTAP) KRİTİĞİ
-
Öğrencilerimiz her ay düzenli olarak okumuş oldukları kitapları yaş ve seviyeleri nispetinde bireysel ya da grup halinde değerlendirirler. Böylece nitelikli ve etkili bir okuma eylemini gerçekleştirmiş olurlar. Okudukları kitapları değerlendirme vasıtasıyla, eleştirel düşünme, analiz etme vb. becerileri de elde etmiş olurlar. Öğrenciler okumakla kalmaz okuduklarını düşünür düşündüklerini analiz ederek yeni fikirler ortaya koyar ve bu fikirlerini sunarlar. Sunduğu fikirlere muhatap olan arkadaşlarıyla fikir teatisinde bulunurlar.
- EDEBİYAT ŞENLİĞİ
-
Bu faaliyetteki öncelikli amaç öğrencilerimize kitapları sevdirmek, ilgi uyandırmak ve farkındalık düzeylerini arttırmaktır. Faaliyette, ülkemizdeki Çocuk Edebiyatı’nın önde gelen yazarları öğrencilerimizle bir araya gelerek çeşitli etkinlikleri gerçekleştirmektedirler. Okul bahçesinde çeşitli ikramlar, kitap sergisi, Kitap Fabrikası Etkinliği, Bir Kutu Masal Etkinliği, masal anlatımı, yazarların öğrencilerle söyleşi ve imza programı, oyunlar, sürpriz hediyeler vb. de için alan bir dizi faaliyet gerçekleştirilir.
- AYIN OKURU
-
Öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarına destek olmak ve teşvik etmek, aynı zamanda kütüphaneye olan ilgilerini canlı tutmak ve faydalanmalarına destek olmak için her ay okul kütüphanesinden en fazla kitap alıp okuyan öğrenciler “Ayın Okuru” seçilerek ödüllendirilirler.