Okul Öncesi Eğitim Semineri

0


ÖZEL GENÇLİK İLKOKULUNDAN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNE EĞİTİM SEMİNERİ
Gençlik Eğitim Kurumları’na bağlı Özel Gençlik İlkokulunda, Okul Öncesi Eğitim seminerlerinin üçüncüsü düzenlendi.

Okul öncesi öğretmenlerine yönelik düzenlenen seminer, Gençlik İlkokulu Beyaz Salonunda, 2 ayrı oturumda gerçekleştirildi. Özel Gençlik ilkokulunun ev sahipliği yaptığı seminere ilgi oldukça fazlaydı.

Seminerin açılış konuşmasında Okul müdürü Barış Çağlayan Çakır ‘Gençlik Eğitim kurumları 20. Yılında Kendi öğrenci ve öğretmenlerinin yanında Konya merkezdeki öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik faaliyetlerini devam ettirmektedir. Bu gün 3. sünü gerçekleştireceğimiz okul öncesi eğitim semineri de bunlardan biridir. Okul öncesiyle ilgili senede 4 program düzenliyoruz. Bunlar Okul öncesi öğrencilere yönelik Tiyatro etkinliği, okul öncesi öğretmenlere yönelik eğitim semineri, Okul öncesi velilere yönelik seminer ve okul öncesi öğrencilere yönelik resim şenliğidir.’ dedi. Ardından kürsüye gelen Meram ilçe milli eğitim müdürü Dursun Ali Kaban ‘Bir Cumartesi gününü eğitim için, öğrencilerine daha faydalı olmak için, gönüllü bir katılımla burada geçiren tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyorum. Ayrıca bu programı düzenleyen Özel Gençlik İlkokulu idareci ve öğretmenleri ile Sunum için Ankara’dan sabahın erken saatlerinde hızlı tren ile aramıza katılan Değerli hocamıza da teşekkür ediyorum.’ dedi.

Seminerin ilk oturumunda “Okul Öncesi Eğitimde Matematik öğretimi ve etkinlikleri ” konulu sunum Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Çağlayan DİNÇER tarafından yapıldı.

Prof. Dr. Çağlayan DİNÇER, Okul Öncesi Eğitimde Matematik öğretimi ve etkinlikleri ” konulu sunumunda şu konulara değindi.

“Okul Öncesi dönemde matematik kavramı gelişimi çocukların yaşadıkları somut deneyimlerle yakından ilgilidir. Örüntüleme, sınıflama, sıralama, grafik oluşturma, ölçme, kıyaslama gibi konular çocukların matematiği anlayarak öğrenmelerine yardım edecektir. Çocukların matematiğin soyut dünyasını anlayabilmeleri için eğitimciler öncelikle somut ve deneyim sağlayıcı etkinlikleri kullanmalıdırlar. Çocuklar, nesneleri manipüle ederek, çeşitli nesneler ile gruplar oluşturarak, bu grupların içeriğini sayarak çeşitli matematik kavramlarını öğrenilebilir. Okulöncesi, eğitimciler olarak biz, matematiğin, erken çocukluk döneminin önemli bir parçası olduğuna inanmaktayız. Bu nedenle okulöncesi dönemde kazandırılacak matematik bilgi ve kavramları çocukların ileride matematiği kullanabilen bireyler olarak topluma kazandırılmalarını sağlayacaktır. Matematik eğitimi ile ilgili kaliteli eğitim fırsatları her yaştaki çocuklar için önemli olmuştur. Bilindiği gibi, okul öncesi yıllar tüm gelişim alanlarında olduğu gibi zihinsel gelişimin de en hızlı olduğu yıllardır. Bu amaçla aileler ve öğretmenler gelecekte matematiğe karşı olumlu tutumlar geliştirebilmeleri için onlara yaratıcı ortamlar ve uygun eğitimsel fırsatlar sağlamak zorundadırlar. Okul öncesi dönemde matematik eğitimi direk bilgilerin çocuğa aktarılması olmayıp, çocuğun bunları yaparak ve yaşayarak öğrenmesi temeline dayanmaktadır. Ezbere bir matematik bilgisinin çocuğun zihinsel gelişimine katkısı olmayacaktır. Okul öncesi yıllarda önemli olan çocuğun bilgiyi öğrenmesi değil, araştırma, inceleme ve gözlem becerilerini geliştirerek yaparak ve yaşayarak öğrenmesidir.”

Katılımcılara öğle yemeği ikramından sonra başlayan, oturumun ikinci bölümünde, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Çağlayan Dinçer liderliğinde atölye çalışmalarının ardından atölye gruplarının sunumları gerçekleştirildi. Programın sonunda Okul Müdürü Barış Çağlayan Çakır tarafından Prof. Dr. Çağlayan Dinçer’e günün anısına bir plaket ve çiçek takdimi gerçekleştirildi.

Program, okul öncesi öğretmelerine katılım sertifikalarının verilmesi ile son buldu.

Yorum Yaz