Toplumların gelişmesini sağlayan en önemli unsurların başında okulların öğrencilerine sundukları eğitimin kalitesi gelmektedir. Günümüz küresel dünyasında, işgücünün kalitesinin artırılması noktasında eğitim ve öğretimin önemi gittikçe artmaktadır. Bu bağlamda okulların daha kaliteli eğitim hizmeti vermeleri açısından sorumlulukları çoğalmaktadır. Eğitim sisteminin kalitesinin artmasında ve öğrenci öğrenmesini etkileyen onlarca değişken içerisinde, öğretmenin mesleki gelişim faaliyetleri büyük hassasiyet içermektedir. Mesleki gelişim, öğretmenin yüksek standartlarda öğretim yapmasını sağlamak için kapasitesini artırmak amaçlı yapılan çalışmaların ve hizmet içi eğitim seminerlerinin sistematik bir köşetaşı durumundadır. Nitelikli mesleki gelişimin, öğretmenin uygulamalarını değiştirebileceği ve öğrenci öğrenmesini pozitif bir şekilde etkileyebileceği yapılan araştırmalar sonucu ortaya konulmuştur.
Eğitimin temel amacı; araştıran, sorgulayan ve problem çözebilen bireyler yetiştirmektir. Öğrenci başarısı ve kaliteli bir eğitimin yolları araştırıldığında ise her yol bizi öğretmen eğitimine çıkarmaktadır. Öğretmen eğitimi, hizmet öncesi ve hizmet süreci dönem olmak üzere iki başlık altında incelenebilir. Öğretmen ve okul yöneticilerine mesleki bilgi, beceri, değer ve tutumlarını geliştirmede, etkili öğrenme ve öğretme ortamları oluşturmada destek sağlayan süreçleri içeren bir uygulama, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini tamamlamaları için önem arz etmektedir.
Eğitim seminerleri, herhangi bir konu hakkında insanları bilgilendirmek ve bilgilendirilen konu üzerinde gerektiğinde de tartışmak amacıyla seminere katılan bir grup insanın konu hakkında bilgiye ve donanıma sahip yetkililer yönetiminde yapılan toplantılardır. Seminerler yalnızca okullarda öğrencileri bilgilendirmek, eğitimlerine katkı sağlamak için yapılan çalışmalar değildir. İnsanlar çalıştıkları işleri geliştirmek, merak ve ilgileri doğrultusunda kişisel gelişimi için birçok alanda eğitim seminerlerine katılabilir.
Temel amacı, hizmet sürecindeki öğretmenlerin mesleki yeterliklerini geliştirmek olan kurumumuz da bu amaç ve “öğrenme ihtiyaçtan doğar” düsturuyla öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda, içsel motivasyonlarını artırıcı etkinlikler gerçekleştirmektedir. Hedeflenen çalışmalarla öğretmenlerin mesleki yeterliklerindeki gelişimin, mesleki doyumu da artıracağı beklenen bir sonuçtur.
Bütün bunlar doğrultusunda tüm ekibimize çeşitli alanlarda üniversite “Bilim Kurulumuz” tarafından eğitim seminerleri aldırdık. Bu çalışmalar kapsamında: “Sınıf Yönetimi, Sınıf İçi Akran İletişimi, Öğrenci Öğretmen Diyalogları, Çatışma Yönetimi” semineri Prof. Dr. Erdal Hamarta tarafından, “Danışmanlık eğitimi” Doç. Dr. Barbaros Yalçın tarafından, “Öğrenme ve Öğretme Stratejileri” Doç. Dr. Muhittin Çalışkan tarafından öğretmen ve idarecilerimize eğitim seminerleri kapsamında gerçekleştirildi. Oldukça verimli geçtiğini gördüğümüz bu seminerlere yıl boyu devam edeceğiz.
Said Turgut – Enderun Liseleri Müdürü