8. sınıf öğrencilerine dikkat çalışmaları kapsamında “Hikâye-Kelime-Müzik” etkinliği sınıf ortamında gerçekleştirildi. Etkinlik “dikkat nedir?” sorusu ile başladı. Öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra hikâye kitabından olaylar okunup öğrencilerden özetlemeleri istendi ve ne kadar dikkatli bir şekilde dinlediklerini öğrenmek için okunan bölümden birtakım sorular soruldu. Ardından sözsüz müzik ile beraber hikâye okundu ve öğrencilerin özetlenmesi istedi. Bu aşamada öğrencilere dikkatini sadece müziğe verenler, sadece hikâyeye verenler, önce hikâyeye odaklanıp sonra müziğe kayanlar, önce müziğe odaklanıp sonra hikâyeye kayanlar ve ikisi arasında gidip gelenlerin kimler olduğu soruldu. Buradaki amaç verilen komuta bireyin uyması idi. Böylece dikkatin ne demek olduğu ve dikkati yoğunlaştırmada bireyin kendisinin sorumlu olduğu öğrenciye hissettirildi. Diğer basamakta komutsuz bir şekilde hikâye okundu ve öğrencilerden sesli harf ile başlayan kelimeleri bulmaları istendi. Öğrenciler burada cevap veremediler. Buradaki amaç ise dikkate yoğunlaştıracak bir uyarıcının olması gerektiğinin farkına varmalarını sağlamaktı. Daha sonra komut ile birlikte aynı etkinlik müzik açılarak gerçekleştirildi. Burada öğrencilerin cevap verme oranı fazla oldu. Akabinde müzik açıldı ve öğrencilerden sadece sözsüz müziği dinlemeleri istendi. Daha sonra kaç enstrüman olduğu ve bunların neler olduğu kendilerine soruldu. Buradaki amaç konsantrasyon ile birlikte bilgi düzeyinin artırılması gerektiğinin farkına varmalarını sağlamaktı. Akabinde öğrencilere dikkat gerektiren sorular sorularak ve bunların cevapları birlikte analiz edilerek etkinlik sonlandırıldı. Öğrenciler etkinliğe ilgi ve merak ile katılım gösterdiler. Dikkati artıran çalışmalar hakkında kısa bilgi verilerek çalışma sona ermiş oldu.