Öğrenciler için oldukça önemli olan ve severek katıldıkları Beden Eğitimi dersleri, fiziksel ve zihinsel gelişimin sağlanmasında bir hayli önem arz etmektedir. Bu amaçla Özel Gençlik İlkokulu/Ortaokulu Beden Eğitimi ve Spor, Fiziksel Aktivite Uygunluk Testleriyle bu dersi daha sistemli ve profesyonel olarak ele alıyor.
Okul Beden Eğitimi Öğretmeni Fatih Demirel:
“Fiziksel ve zihinsel gelişimin sağlanmasında etkin rolü olan Beden Eğitimi dersi, öğrenciler için oldukça önemlidir. Bu derste bireysel yeteneklerin ortaya çıkartılması ve geliştirilmesi, liderlik özelliğinin ve özgüvenin artırılması, takım çalışmaları ve sosyal gelişimin sağlanması amaçlanır. Gençlik İlk ve Ortaokulunda Bu amaçlara ulaşmak için; kas geliştirici hareketler, eğitsel oyunlar, takım sporları ve geleneksel çocuk oyunları faaliyetleri yapılmaktadır. Bu çalışmalar doğrultusunda öğrencilerin yerinde ve zamanında gerekli gelişimlerin sağlanması amaçlanmaktadır. 2015-2016 Eğitim Öğretim yılında okulumuz, Türkiye de bir ilki gerçekleştirerek öğrencilere “Fiziksel aktivite Uygunluk Testi” uygulamıştır. Beden Eğitimi Öğretmenimiz Fatih Demirel’in koordinatörlüğünde Beden Eğitimi Öğretmeni Tuğçe Kiremitçi, Kep Bölümünden Havvanur Çalış, Didar Duvarcı, Şeyma Türkmen, S.Ü Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Halil Taşkın ve uzman antrenörler tarafından uygulanan testte; boy, kilo, vücut kitle endeksi hesaplanmış, şınav, mekik, dikey sıçrama, yatay sıçrama, çeviklik, ritim yeteneği, koşu ve oryantasyon ölçümleri yapılmıştır. Olimpiyat düzeyindeki öğrencilerin tespit edilmesi, hazır bulunuşluk ve gelişimlerinin takip edilmesi amacıyla yapılan çalışmada öğrencilere Fiziksel Aktivite Uygunluk Karnesi verilmesi planlanmaktadır. Bireyin fiziksel, zihinsel ve sosyal gelişimi için sporun ve oyunun çok önemli olduğunu zamanında öğrenilmeyen bilginin ileride öğrenilebileceğini ancak yerinde, zamanında ve yaşında oynanmayan oyunun yapılmayan fiziksel aktivitenin ilerde telafisinin çok zor olduğunu gelişim döneminde günlük en az 40 dakika oyun ve spora zaman ayrılması gerektiğini” belirtti.
Uygulanan testte Özel Gençlik İlkokulu/Ortaokulu öğrencilerinin performansları değerlendirilirken aynı zamanda her gün 40 dakika eğitsel çocuk oyunları ve fiziksel aktivite yaptırılan öğrencinin fiziksel gelişimi hesaplanmaya çalışılmıştır.