“Geleceğin cahili, okuyamayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır” anlayışıyla Eğitim-Öğretim çalışmalarını yürüten Özel Gençlik İlkokulu / Ortaokulu’nda öğrencilere öğrenme stilini belirleyen envanter uygulandı. Öğrenme stilini keşfeden öğrenciler, dört farklı öğrenme şekli için tercihlerine bağlı olarak, kendilerine özgü yolları tanımlamış oldular. Bu sayede bir kişinin genetik yapısı, diğerlerinden farklı yaşam deneyimleri ve mevcut çevrenin talepleri nedeniyle, bu dört öğrenme şekli arasından birini seçmek için tercih edilen yöntemi, “Kolb’un Öğrenme Stilleri” baz alınarak bireysel öğrenme stillerinin kişiye özgü kalıpları daha iyi tanımlandı. Okulumuz öğrencilerinin kendi stilini keşfedip stiline göre hareket etmesindeki hedef ise; öğrencinin meta-bilişsel (öğrenmeyi öğrenme yeteneği) yeteneklerini öğrenme sürecinde kullanabilmesine yardımcı olması böylelikle öğrenci öğrenme mecrasında kendine özgü yolları keşfetmesi ve süreçte aktif rol alabilmesidir.