-
OKULUMUZ DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI
-Değerler; davranışlarımıza yol gösteren, rehberlik eden inançlar ve kurallardır. Eylem ve davranışlarımızın güzelliğini, ahlâkiliğini belirlemeye hizmet eden ilkelerdir.
-Birey, değerlerinin etkisiyle oluşturduğu düşünce yapısı aracılığıyla dünyayı anlamaya, sosyal çevresindeki olayları anlamlandırmaya çalışır.
-Değerler; bir insan olarak ne olduğumuz, ne olmamız ve nasıl olmamız gerektiği hususunda bizim yolumuzu aydınlatır.
-Okulumuzda değerler eğitimi sadece bir ders olarak görülmemekte, öğrencilerimizde iyi bir karakter yapılanmasını amaçlayan bütün ders programları ve okul içi etkinlikleri içine alan bir müfredat çerçevesinde yürütülmeye çalışılmaktadır.
-Değerler, iyiyi ve yapılması gerekeni gösterir. Hangi davranışın iyi, hangisinin kötü olduğu da eğitimle öğrenilir. Hayat boyu bireyin çabaları ve çevrenin etkisiyle oluşan değer eğitimi, ailede başlar, okul ile devam eder. Eğitim, yetişmekte olan gençliğe, doğru eylemler için temel olarak doğru değerleri sağlamakla ilgilenir.
Değerlerin öğrenilmesi; rol öğrenmesi şeklinde bir sosyal öğrenmedir. Sahip olduğumuz değerler, arkasında toplum desteği olduğunda daha kalıcı hâle gelir. Değerler eğitimi, en iyi yaşantıyla verilebilir.
-Okulumuzda değerler eğitimi çalışmalarının içeriği, Ana sınıfından 8. Sınıfa kadar tüm öğrencilerimizin yaş gruplarına uygun olarak hazırlanıp, yaş guruplarına göre tüm sınıflarımızda farklı öğretim yöntemleri kullanılarak işlenmektedir.
-Değerler ve ahlak öğretiminde; eğitsel oyunlar, işbirliğine dayalı grup çalışmaları, çoklu zekâ yaklaşımları, örnek olay incelemesi ve dramatizasyon yöntemlerinin etkili bir şekilde kullanılması planlanmaktadır.
-Bu çalışmanın amacı, öğrencilerimizin etkinlikler sürecinde konuyu tanımlamasını, yaşamdaki önemini örneklerle incelemesini, konu hakkında düşünüp tartışmasını, fikirlerini arkadaşları ve öğretmenleriyle paylaşmasını ve bu değeri davranışlarına yansıtmasını sağlamaktır.
-Öğrencilerimize yönelik yapılan çalışmalarda; okulda her ay için bir değer belirlenmekte ve o ay içerisinde bu değer işlenmektedir.
-Ayın ilk haftasında ayın değeri hakkında kavram açıklaması ve değer analizi gerçekleştirilmekte, öğrencilerimizin değerleri daha iyi özümseyebilmeleri için kendi hazırladıkları çalışmalarla fiziki mekânlarımız değerlendirilmektedir. Öğretmenlerimiz sınıflarında o ayın değeri hakkında sorular sorarak öğrencilerin düşünüp tartışmalarına ortam hazırlamaktadır.
-Yaparak ve yaşayarak öğrenme bilişsel alanda olduğu gibi, ahlâk ve değerler alanında da en etkili yöntemdir. -Öğrenciler en iyi yaparak ve yaşayarak öğrenirler. Öğrenme grubunda öğrenciler, işlerin nasıl paylaşılacağı, gerçek hayat durumları içerisinde temel değerlere olan ihtiyaçları hakkında daha pratik bir tecrübe edinirler.
-Okulumuzda yaparak, yaşayarak öğrenmenin etkisi düşünülerek öğrencilerin drama yoluyla değerleri özümsemeleri sağlanmaya çalışılmaktadır. Her ayın 2. Haftasında yapılan çalışmalar kapsamında öğrencilerimize konu ile ilgili hikâyeler aktarılmakta ve kendi kurguları ile hikâyeleri dramatize etmeleri sağlanmaktadır.
-Her ayın 3. Haftasında ise ayın değeri ile ilgili okul genelini kapsayan etkinlikler planlanmaktadır. Değerler Eğitimi planımızda, her ayın son haftasında ayın değerini, yaşama biçimi ya da mesleği ile temsil edebilecek konuklar davet edilerek sınıf seviyelerine göre sohbetler düzenlenmektedir.
-Değerler eğitiminin başlangıç noktasının aile olduğu bilinciyle, yıl içerisinde geçekleştireceğimiz çalışmalara katkılarınızı bekliyoruz… -
Aralık ayı DÜRÜSTLÜK değeri birbirinden güzel etkinlikler ile 1-2 ve 3. Sınıflarında işlendi. “Doğruluk ve Dürüstlük niçin önemlisorusunun cevabı öğrencilerimize kazandırılmaya çalışıldı.
-
-
-
-