Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim bölümü öğretim üyesi
Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat; “Dünya büyüdükçe ve geliştikçe kendi toplumunun kültürünü ve geçmişini bilmeyen bir toplumla karşı karşıya geliyoruz. Kendi kültürümüzü çocuklarımıza öğretmeliyiz”
————————————————————————————————–
Gençlik Eğitim Kurumları tarafından, okul öncesi öğretmenlere yönelik eğitim semineri düzenledi. Okul öncesi öğretmenlerine yönelik düzenlenen seminer, Gençlik İlkokulu Beyaz Salonunda, 2 ayrı oturumda gerçekleştirildi. Özel Gençlik ilkokulunun ev sahipliği yaptığı programa çok sayıda öğretmen, akademisyen ve öğrenci velileri katıldı.
Seminerin açılış konuşmaları Özel Gençlik Anaokulu Müdürü Aliye Duman ve İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Servet Altuntaş tarafından yapıldı. Programda konuşan Gençlik Anaokulu Müdürü Aliye Duman, “Öğrenen ve kendini geliştiren bir kurum olarak amacımız, öğrenen öğretmenler kültürünü oluşturarak, okul öncesi öğretmenlerimizin eğitim programı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarına fırsat sunmaktır. Gençlik eğitim kurumları ailesi olarak, okul öncesi öğretmenlerimizi destekliyor olmanın, geleceğe yönelik olumlu bir etkisi olacağına inanıyoruz. Eğitim seminerimizin, öğretmenlerimize faydalı olmasını temenni ediyor, katılımlarınızdan dolayı teşekkür ediyoruz dedi. Okul öncesi eğitimin çok önemli olduğuna değinen, Konya İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Servet Altuntaş, “Okul öncesi eğitime bu kadar önem veren Gençlik Eğitim Kurumları’nı tebrik ediyorum dedi.
Seminerin ilk oturumunda “Fark Yaratan Bireyler için Gelişen Beynin Şifreleri ve Kapasite Geliştirme Etkinlikleri” konulu sunum Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat tarafından yapıldı.
Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat; “Fark Yaratan Bireyler için Gelişen Beynin Şifreleri ve Kapasite Geliştirme Etkinlikleri” konulu sunumunda şu konulara değindi.
“Günümüzde dünyadaki her şey hızla değişiyor, anne babalar bile değişiyor ve farklılaşıyor. Çocuklar günümüzde doğar doğmaz teknoloji ile tanışıyor. Günümüzde 0-15 yaş grubuna ‘Z Kuşağı’ denilmektedir. Günümüzün koşullarına ayak uydurabilmek için bir öğretmen olarak bu kavramları çok iyi bilmeliyiz. Çocuklarımızda dikkat dağınıklığı yaygınlaşıyor. Hemen hemen her çocukta bu rahatsızlığı görüyoruz. Çocuklar teknolojiyi doğru ve bilinçli bir şekilde kullanamıyorlar. Beynin gelişebilmesi için elbettte teknolojiye ihtiyaç var ancak bunu doğru kullanmak gerekir. Dünya büyüdükçe ve geliştikçe kendi toplumunun kültürünü ve geçmişini bilmeyen bir toplumla karşı karşıya geliyoruz. Kendi kültürümüzü çocuklarımıza öğretmeliyiz” dedi. Okul öncesi eğitimde hazırlanacak sınıfı içi uygulamalarda, düşünme becerilerini artırıcı etkinliklere önem verilmesi gerektiğini ifade ederek, öğrencilerin sınıflara ve masada oturmaya mecbur edilmemesini belirten Polat, etkinliklerin sınıf dışına çıkmasıyla anlam kazanacağını söyledi. Öğrenme alanlarının sadece sınıf olmadığını, öğrenme alanları olarak koridorların, merdivenlerin ve duvarların dahi öğrenme ortamları olduğunu belirtti. Beyin gelişimi için uygulanabilecek esnek düşünme ve problem çözme tekniklerine değinen Polat; Scamper çalışmalarına ait örnekler verdi. Dünyada büyük değişim ve dönüşümlere imza atmış kişilerin farklı özellikleri ile tanındığını belirterek sınıflarda bulunan farklı düşünce ve davranışlara sahip öğrencilerin ayrıştırılmaması gerektiğine değindi. Okul öncesi eğitimde okuma yazma farkındalığı çalışmalarının önemli olduğuna değinen Polat, yapılacak olan çalışmalarda asla harf öğretimi ve harf yazımına yönelik etkinliklerin yapılmaması gerektiğini belirterek ses çalışması uygulamalarına ait örnekler verdi. Polat ayrıca, okuma yazma farkındalık çalışmalarında rotasyon ve ayrıştırma çalışmalarının mutlaka yapılması gerektiğini belirtti. ”Oturumun ilk bölümü kapasite geliştirme tekniklerine ait uygulamalarla sona erdi.
Katılımcılara kokteyl ikramının ardından, oturumun ikinci bölümünde Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat tarafından “ Marmara İlköğretime Hazıroluş Ölçeği” ile test eğitimi gerçekleştirildi. “Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği” hakkında bilgi veren Polat, hazırlanan ölçeğin, 60-78 aylık çocukların, tüm gelişim alanlarına ait becerilerde, ilkokula ne düzeyde hazır olduğunu tespit etmek amacıyla, ülkemizdeki çocuklara özgü olarak geliştirilmiş, tek ölçek olduğunu ve standardizasyonun yapıldığını belirtti.
Program, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat’a Özel Gençlik İlkokulu/Ortaokulu Müdürü Barış Çağlayan Çakır tarafından verilen plaket takdimi ile son buldu.