Dünya koşulları her açıdan değişip gelişmekte olup bu dönüşümden eğitim-öğretim ortamları da etkilenmektedir. Teknolojik altyapı, öğrenenler ve öğretmenler bu eğitim-öğretim ortamlarındaki dönüşen unsurlar arasında yer almaktadır. Öğretmenlerden bu dönüşüm neticesinde öğrencilerine model olmaları, onları desteklemeleri, teşvik etmeleri, öğrenmelerini kolaylaştırmaları, gerçek yaşam problemlerini teknolojik destekli olarak çözmeleri, dijital çağın gerektirdiği öğrenme ortamları tasarlamaları, dijital çağda farklı bakış açılarıyla değerlendirmeler yapmaları, dijital vatandaşlık konusunda örnek olmaları ve yenilikçi düşünmelerini sağlamaları beklenmektedir.
Dijital öğrenme teknolojilerinin her geçen gün gelişmesiyle, geleneksel öğrenme anlayışı yerini yüz yüze ve Web destekli öğrenmenin birleşiminden oluşan “Hibrit Eğitim” e bırakmıştır. Web tabanlı öğretim ile yüz yüze eğitim anlayışının beraber kullanıldığı hibrit eğitimde, birey aktif bir şekilde ve yaparak yaşayarak öğrenmeler gerçekleştirmektedir. Gerçekleşen öğrenmelerde, eleştirel düşünme ve interaktif bir öğretim ortamı bulunmaktadır. Yenilikçi ve açıklayıcı eğitsel yapılar, iş birliğine dayalı anlayışlar ve teknoloji tabanlı olan/olmayan materyaller bu öğrenme ortamlarında ele alınmaktadır. Burada amaç, farklı koşullarla, araç gereçlerle ve yöntemlerle bireyin eğitiminde çeşitlilik sağlamaktır. Öğretmen, teknolojik araçlar yardımıyla zaman ve mekân sınırlaması olmadan öğretimi gerçekleştirmektedir. Böylelikle zenginleştirilmiş bir öğrenme ortamıyla öğretmen ve öğrenci bilgiye daha kolay erişmekte, sosyal bir etkileşimle duygu düşüncelerini karşılıklı paylaşmaktadır. Hatta hibrit eğitimle, karşılaştıkları problemlere daha rahat çözümler üretmektedir. Bilişsel yapılarındaki bilgileri hızlı bir şekilde gözden geçirebilmektedir. Bu durum başta öğrencilerin derse ve ortama yönelik motivasyonlarını artırmaktadır. Motivasyonun arttığı bir ortamda öğrenci katılımı, mobil öğrenme, yapay zekâ uygulamaları ve diğer teknolojik araçlarla desteklenmektedir. Öğrenci merkezli eğitimle, teknolojik araçlardan daha fazla yararlanılmakta, öğrencinin bireysel farklılıkları dikkate alınmakta, bilginin tek kaynaktan ulaşılması engellenmiş ve öğretime farklı bir bakış açısı getirilmektedir. Bu bakış açısı; sorgulayan, eleştiren, e-birey olma yolunda kendisini yenileyen, bilim ve teknolojiye uyum sağlayan, araştıran bir birey profilini oluşturmuştur.
Gençlik Eğitim Kurumları olarak öğrencilerimizin hibrit eğitim uygulamalarını desteklemeye, öğretmenlerimizin aktif bir şekilde bu platformları kullanması için hizmet içi eğitimler de dahil olmak üzere çalışmalar yapmaya devam ediyoruz. Yaptığımız konu tarama testleri ve kazanım ölçüm sınavlarıyla öğrencilerimizin kazanım eksiklerini belirledikten sonra k12net sistemi aracılığıyla öğrencilerimizi gruplandırıp, öğretmen ve öğrencilerimizi buluşturuyor, online ve yüzyüze çalışmalarla eksik kazanımlarımızı tamamlamaya gayret gösteriyoruz. Hibrit eğitim ve tam öğrenme modelini harmanladığımız aynı zamanda öğrenme stili destekli çalışmalara da devam ettiğimiz; bunun yanında 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında öğrencilerimizi dijital öğrenme ortamlarıyla da desteklemeye çalıştığımız platformlarımız aşağıda verilmiştir.
- TESTOKUL: İstediğin Branştan, İstediğin Adette Soruyu, İstediğin Kazanımlarla Sınavlar Oluşturma ve Öğrenciye Sunma Bulutu (http://havuz.bulutokul.net)
- DİJİDEMİ: Eğitim Teknolojileri Alanında ‘Uzman Im Park’ ile Yayıncılık Sektöründe Uzman Yayınevlerinin İş birliği ile Olarak Hizmet Veren, En Güçlü Kitap ve Test Yayınevleriyle İş birliği Sayesinde Güncel Soru Sağlama Sürekliliğini Sürdüren Dijital Eğitim Portalı (https://www.dijidemi.com)
- DİJİ ÖĞRETİM: Uzman Yazılım, Akademi ve Öğretmen Kadrosuyla Eğitim ve Öğretimi Dijital Ortama Taşıyan Öğretim Programı (https://dijiogretim.com)
- DERSİGO: Tüm LGS Dersleri, Soru Bankaları, Çözüm Videoları ve Deneme Sınavlarını Yapay Zekayla Geliştirilmiş Eğlenerek Öğreten Dijital Eğitim Portalı (https://www.dersigo.com)
Millî Eğitim Bakanlığımızın başlatmış olduğu ve içeriğinde öğrencilerin istediği ders, ünite ve konudan sorular sorduğu, öğretmenlerin sistem üzerinden öğrencilere ödev gönderebildiği, öğrencilerin derslerindeki ilerleme durumlarını kendilerinin de sistem üzerinden değerlendirebildiği, öğretmenlerin sistemin hazırladığı testleri veya kendi oluşturdukları testleri öğrencilere gönderebildiği “Öğrenci-Öğretmen Destek Sistemi (https://ods.eba.gov.tr)” projesini de çalışma portföyümüze eklemiş bulunmaktayız.
Çocuklarınızı kendi neslinize göre değil, onların nesline göre ahlaklı ve erdemli bir şekilde yetiştirin sözünü esas alarak, çağın gerektirdiği her hususu kurum olarak göze alıyor ve çalışmalarımızı buna göre güncelleyerek her daim ileri yönde gelişiyor ve geliştiriyoruz. Her zaman söylüyoruz biz Aklı Geliştiriyor, Ahlakı Güzelleştiriyoruz.
GENÇLİK EĞİTİM KURUMLARI