Gençlik Anaokulundan İlkokula Hazır Oluş Ölçeği: Çocuğunuz İlkokula Hazır mı?

0

 

cocugunuz-okula-hazir-mi

Özel Gençlik Anaokulu Müdürü Aliye Duman, Okul olgunluğunun ilkokula başlama sürecinde önemli bir kavram olduğunu belirterek, çocuğun okulda kendisinden beklenilenleri başarılı bir şekilde yerine getirmeye hazır olmasının okul olgunluğunu ifade ettiğini belirtti. Duman, gelişmiş birçok ülkede okula başlama kararının, uzman denetiminde, aile ve çocuğun birlikte kararlaştırılarak verildiğini belirtti. Duman, çocuğun okula başlama yaşının, çocuğun olgunluğuna paralel olması gerektiğini ve bu olgunluğun her çocukta aynı olmadığını ifade ederek bazı çocukların olgunluk düzeyine 5 yaşında ulaşabilirken, bazı çocukların 7 yaşında ulaşabileceğini söyledi. Duman, okul öncesi eğitim alan ve nitelikli eğitim öğretim faaliyetlerinin uygulandığı anaokullarına devam eden çocukların, devam edemeyen çocuklara göre daha erken “okul olgunluğu” kazandığını belirtti.

Okul olgunluğu için çocuğun, sadece akademik değil duygusal olgunluğunun da  yeterli olması gerektiğine değinen Duman, çocukların gelişimlerini tamamlamadan ilkokul 1. sınıfa başlamalarının çocukların ruh sağlığını olumsuz yönde etkileyeceğini ifade etti ve 1. sınıfa başlayacak bir çocukta ayrılık kaygısının, dürtü kontrolünün, el-göz koordinasyonu, kas gelişimi ve işlemsel becerilerin gelişmiş olması gerektiğini söyledi.

Duman, ilkokulun gerektirdiği becerilere sahip olmayan çocuğun daha okulun başlangıcında başarısızlık duygusuna mahkûm olacağını, eğitim yaşamı boyunca da bu sorunun devam edeceğini belirterek yapılan araştırmalarda erken dönemde başarısızlık duygusu edinen çocukların okuldan soğuduklarını ve okul yaşamını kısa sürede bıraktıklarını söyledi. Duman, bu nedenle çocuğun hangi konularda daha fazla desteğe ihtiyacı olduğunun uzman desteği alınarak tespit edilmesi gerektiğini belirtti. Duman, Özel Gençlik Anaokulunda bu konuyla ilgili Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeğinin uygulanacağını söyledi ve ölçek sonucunda çocuğun hangi alanlarda yeterli ya da eksik olduğunun belirleneceğini, desteklenmesi gereken alanlar hakkında veliye ayrıntılı bir rapor sunulacağını söyledi. Duman, Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeğinin Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Özgül Polat tarafından Ülkemiz standartlarında hazırlanan tek ölçek olduğunu belirterek, ölçeğin iki ayrı bölümden oluştuğunu, I. bölümün çocuğun gelişim alanları, II. bölümde temel becerileri ile ilgili bilgi oluşturduğunu ifade etti ve ölçek sonucunda çocuğun ilkokula hazır olup olmadığının, hangi alanlarda çocuğun desteklenmesi gerektiğinin bilimsel olarak ifade edildiğini belirtti. Duman, ölçek uygulamasından yararlanmak isteyen velilerin Gençlik Anaokulu  (Tel:0332 323 59 59) ve Gençlik İlkokulundan  (Tel:0332 325 25 59) bilgi alabileceklerini söyledi.

Yorum Yaz