- BASKETBOL-FUTBOL
-
Futbol, komple bir spor sayılabilir. Bir oyuncu maç esnasında 4 ile 5 km arası yol alacak kadar koşar. Bu da dayanıklılık ve kalp solunum sistemi, fonksiyonlarının yeterliliğini gerektirir. Futbol da zaman zaman hızlanmak ve durmalar direnci arttırır; kasları özellikle bacaklarda, esnekliği ve dengeyi de geliştirir.
Kendine güveni uyandırır, hırsı artırır,
– Heyecanı ve stresi azaltır,
– Beynin daha iyi oksijenlenmesi sayesinde, zekâsal etkinliği yükseltir,
– Gurup düşüncesi, bireyler arasında ilişkiler, karşılıklı olarak saygı kavramı gelişir.
- GENÇ EL SANATLARI
-
Genç el sanatları sosyal etkinliğimiz ile öğrencilerimize ‘’ipi iğneden geçirme, dikiş nasıl yapılır, düğme nasıl dikilir’’ öğretmeyi hedefledik.
Sürekli aynı şeyi yapmak hem dikkati tek bir noktada toplayarak bilişsel işlevi artırıyor hem de sıkıntı ve stres yaratan düşüncelerden kişileri uzaklaştırıyor. Yani yaratıcı faaliyetler, bir tür derin düşünme görevi üstleniyor.
Atmayın, dönüştürün projesi ile temizlik bezinden gülen yüzlü yastık, küçülen kotlarımızdan çantalar ve buna benzer birçok etkinlik yaparak atık malzemeleri de değerlendirmiş oluyoruz.
- GENÇ ŞEF
-
Klasik Türk Mutfağı olarak tanıdığımız yemekler, bu yemeklere ait dönemsel tarih ve kültürel bilgiler aktarılır, yemekler en klasik tarifleriyle hazırlanır, bugünün en yenilikçi sofralarında bile uygulanabilecek çeşitli yorumlar sunulur.
Öğrencilerimiz eğlenerek, el becerisi kazanırlar ve afiyetle yerler.
- İNGİLİZCE
- KEMAN-GİTAR
-
- KODLAMA-ROBOTİK EĞİTİM
-
Kodlama dersi programlama ve yazılım dersi olarak da isimlendirilebilir. Kodlama dersi ile öğrencilere bilgisayar yazılımı geliştirmenin (programlamanın) temelleri öğretilmek amaçlanmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucu programlama eğitiminin öğrencilere yansıtıcılık, ufuk açmak, kural öğrenme ve kurallara uyma, problem çözme ve analitik düşünme, uzamsal düşünme becerileri gibi beceriler kazandırmaktadır. Bu açıdan bakıldığında verilen kodlama dersinde amaç herkesi yazılımcı olarak yetiştirmek değil yukarıda sayılan bu nitelikleri kazanmasını sağlamaktır.
- MATEMATİK KULÜBÜ
- STEM ETKİNLİKLERİ
-
- EDEBİYAT
- 3 BOYUTLU TASARIM
-
21. yüzyılın getirmiş olduğu yenilikler hayatımızın içine hızla girerken eğitim alanı da bu değişimden fazlası ile etkilenmektedir. Özellikle endüstri 4.0 sözünü sıkça duyduğumuz bu zaman diliminde bahsi geçen bu değişimin bize sunmuş olduğu araçlardan biri de 3D yazıcılardır.
Sağlıktan otomotive, havacılıktan mücevherat sektörüne birçok farklı sektörde aktif olarak kullanılan 3D yazıcılar pek çok fayda sağlıyor. 3D Yazıcıların son yılların trend konuları arasında başı çekmesinin nedeni ise kullanıcılarına birçok imkan sunuyor olması. Bunlardan en önemlisi ise tasarımınızı, geleneksel yöntemlere kıyasla daha ucuz ve kısa zamanda üretiyor olması. Bir diğer önemli husus ise kişiselleştirilebilir ürünler üretmenize olanak sağlaması. Yani 3D Yazıcı kullanarak kendinize özel bir obje üretebilirsiniz. Bu saydıklarımız üretim anlamında üreticinin işini kolaylaştırıp maliyeti azaltırken, tüketicilerde görseli yüksek tasarım özgürlüğü içinde farklı kullanım deneyimleri yaşama avantajı sunmaktadır.Eğitim alanında ise STEM(Science-Technology-Engineering-Mathematics) öğretimini zenginleştirdiğini ortaya koymuştur. 3D yazıcıların katkısı ile oluşturulacak farklı eğitim yöntemlerinin, daha karmaşık yapılardaki bilimsel ve matematiksel verilerin anlaşılmasında kolaylaştırıcı etkisi olduğu anlaşılmıştır. 3D yazıcılar, özellikle “sen de yapabilirsin” düşüncesi ile ortaya çıkan maker hareketi farklı alanlarda tasarım yapan makerların vazgeçilmez araçlarından biri olmuştur.
3D yazıcılar bir makinenin ötesinde kişiye komplike bir süreç ve deneyim yaşatmaktadır. Örneklendirecek olursak 3D çıktıyı alabilmemiz için ortada bir tasarım objesinin olması gereklidir ve bu tasarım objesini oluşturabilmek için bir program bilgisi hatta belli seviyede kodlama bilgisi gerekir. Programla 3D yazıcı arasında köprü görevi gören bir başka yazılımdan destek alarak 3d yazıcıya nasıl yazacağının kodlarının aktarıldığı dosyalama bilgisi gerekmektedir ki bu süreç içinde öğrenci çoklu düşünme becerisinin yanında birçok kazanımı da beraberinde yaşamaktadır. Öğretmenlere ise farklı materyaller üretip eğitim ortamını zenginleştirme olanağı sunmaktadır. Hatta öğrencilerini de bu deneyimde pay sahibi yapıp beraber sürece katkı sağlıyor olmaları öğrenci-öğretmen ortak çalışmaları açısından güzel bir örnek ortaya koymaktadır. Bunun yanında ortaya çıkan sorunların kaynağı, süreçte tartışılarak ortak bir çözüm önerisi içerisinde sonuca ulaşmış olmaktadırlar. Bu sayede geleneksel yaklaşımların dışına çıkılmış olup öğretmen anlatımında geçen ders, öğretmenin mentörlüğünde eğlenerek öğrenmenin yolunu açmakta ve öğrenilen bilgiler daha kalıcı hayatın içinden ve uygulanabilir nitelikte eğitim öğretim ortamına hizmet sunmaktadır.
Sonuç olarak 3D yazıcıların eğitime ve öğrencilerin yaratıcılıklarını artırma konusundaki katkıları saymakla bitmeyecektir. Öğrencilerin motivasyonunun artması, derslerdeki başarılarının artması, çağın gerektirdiği yeniliklere ayak uydurması, yaşamış olduğu bu tarz farklı deneyimlerle gerçekleşecektir. Bu bağlamda Gençlik Eğitim Kurumları geleceğin eğitim anlayışına yönelik yenilikleri her daim okullarına entegre etmeyi başarabilen yapısı ile 3D yazıcı teknolojisini 2015 yılında Ar-Ge çalışmaları içerisinde eğitimde kullanmayı hedeflemiş ve 2017 yılında Sosyal Kulüp Faaliyetleri ve Teknoloji Tasarım Dersinde kullanıma sunmak üzere gerekli teknik teçhizatı oluşturmuştur.
- ORG
-
- MENTAL ARİTMETİK
-
- FEN
-
- SATRANÇ
-
- SERAMİK
-
- TAEKWONDO
-
- ZEKA OYUNLARI
-