Oyun çocuğun hayata uyumudur. Oyun, hayatın minyatürü hatta bizzat kendisidir. Çocuk yaşamak hünerini düşe kalka, denemek ve yanılmak suretiyle, hamlenin binbir türlüsüyle oynamak, oyun etmek marifetiyle öğrenir. Çocuğun oynarken yaptığı her hamle, gerçekleştirdiği her talim, onu, fiziksel, zihinsel, sosyal, dilsel ve değersel olarak destekler ve bütün bunlar “Gelişim” olarak kendini gösterir. Bütün bunları bugün bilim, birbirini tamamlayan tecrübe ve bir o kadar da müşahade kabul etmektedir.
Özel Gençlik İlkokulu ve Ortaokulu sadece öğrenme sürecinde değil çocuğun hayat becerisi edinmesinde ve bir şahsiyet ve mana kazanmasında oyunu merkeze almış bir eğitim ve öğretim yuvasıdır. Bu anlamda ders içi ve ders dışı faaliyetler oyunla desteklenmekte, çocuk oyun için, oynaması için teşvik edilmektedir. Özel Gençlik’te oyuna ve oynayan çocuğa herhangi bir sınırlandırma getirilmez. Bir taraftan uluslararası üne sahip oyunlar öğretilir ve oynatılırken diğer taraftan geleneksel ve hatta yerel oyunlar ihmal edilmez. Dahası çocukların kendi akıllarına müracaatla ürettikleri oyunlar önemsenir, kıymet görür. Özel Gençlik’te oyun, çocuğun esas meşgalesidir.