Verimli ders çalışma yöntemleri sunumunu ilk dönem öğrencilerimiz ile paylaşmıştık. Ama ne yazık ki bu bilgileri zamanla öğrencilerimiz unutmaktadır. Tekrarın zararı olmadığı bilindiği üzere bizde yeni döneme öğrencilerimizin ders çalışma alışkanlıklarını güçlendirerek girmelerini istediğimiz için yeni etkinlikler üretip uyguladık. Her sınıf düzeyinde farklı etkinlikler gerçekleştirdik.
Verimli ders çalışma ve düzenli ders çalışma alışkanlığını kazanmada en büyük etken öğrencinin kendisidir. Bundan dolayı öğrenci içsel motivasyonunu sağlamalıdır. Bunu ise hedef belirleyerek yapabilecektir. Öğretmen, aile, idare vb. diğer etmenler ise öğrenci için dışsal motivasyon kaynağıdır. Öğrencilerimizin bunun bilincinde olmaları bu alışkanlığı kazanmalarına büyük yardımcı olmaktadır. Dışsal bir motivasyon kaynağı olarak Rehberlik Servisi adına düzenlemiş olduğumuz “Ders Çalışıyorum Ama Nasıl?” etkinliğini 6. Sınıf öğrencilerimiz ile gerçekleştirdik.
Etkinliğimizin amacı, ders çalışma yöntemlerinin neler olduğu ve öğrencinin kendisinin nasıl bir ders çalışma yöntemi kullandığını fark etmesini sağlamaktır.
Etkinliğimiz şöyle:
1. Öğrencilerden boş kâğıt ve kalem çıkarmaları istenir. Kâğıtlara öğrenciler ad ve soyadlarını yazarlar. Tahtaya konu başlıkları yazılır. İlk konu başlığı “Nasıl Verimli Ders Çalışılır?” sorusu öğrencilere yöneltilerek öğrencilerden bildiklerini kâğıda yazmaları istenir. Daha sonra ikinci konu başlığı olan ”Nasıl Verimsiz Ders Çalışılır” veya “Nasıl Ders Çalışılmaz?” soruları yöneltilerek öğrencilerden bildiklerini yazmaları istenir. En son konu başlığı olan “Nasıl Ders Çalışıyorum?” sorusuna öğrenciler nasıl ders çalıştıklarını yazarlar.
2. 3 konu başlığını da cevaplandıran öğrencilerin kâğıtları toplanır. Daha sonra toplanan kâğıtlar diğer öğrenciler arasında dağıtılır. Öğrencilere kendi kâğıtlarının gelmemesine dikkat edilir.
3. Öğrencilerden kendilerine gelen kâğıtta yazanları incelemeleri istenir. Doğru-yanlış olanları ve kendi unuttukları bilgiler varsa onları fark etmeleri sağlanır. Bu kâğıtlarda varsa eksik bilgiler onları tamamlarlar varsa yanlış bilgiler doğruları ile değiştirirler.
4. Öğretmen konu başlıklarını tahtada öğrencilere sorarak ve birlikte tartışarak değerlendirirler. Yazılan maddelerin beraberce niçin gerekli ve niçin gereksiz olduğu tartışılarak tahtaya yazılır. “Nasıl Ders Çalışıyorum?” konu başlığı tahtada değerlendirilmez.
5. Her öğrenci kendi kâğıdını geri alır ve tahtada belirlenen “Nasıl Verimli Ders Çalışılır?” ve ”Nasıl Verimsiz Ders Çalışılır” veya “Nasıl Ders Çalışılmaz?” konu başlıkları ile kendi yazdıkları “Nasıl Ders Çalışıyorum?” sorusuna verdikleri cevapları karşılaştırmaları istenir.
Etkinlik böylece sonlandırılır.