Genç Zekâ Etkinlikleri Hakkında Kısa Bilgiler

0

RESFEBE

Resimleri ve harfleri birleştirerek kelime türetme. Resfebe ne matematiğe, ne de ağır bir genel kültür ve kelime bilgisine ihtiyaç duyar, biraz mantık ve hayal gücü ile çözülebilir. Hem eğlence sunar, hem zihinsel kabiliyetlerini geliştirir.

DÜŞÜNME ZAMANI

Verilen resmin hikâyesini yazma. Hikâyeler bizi tanımlar, şekil verir, kontrol eder. Düşünme zamanı öğrencilerde sözel zekâyı artırır.

DEYİMLER VE HİKÂYELERİ

Çizimlerle deyimleri çözümleme. Sözel zekâyı artırır.

LATİN KARESİ

Verilen aralıktaki rakamları her satır ve her sütunda sadece bir kere kullanarak diyagramları doldurma. Sayısal zekâyı artırır.

DUYGU ATMOSFERİ

 Duygu durumları hakkında farkındalık etkinlikleridir.

KELİME TÜRETME

Kelimelere farklı yollardan ulaşabilme etkinliğidir. Kelime dağarcığını artırma ve sözel zekâyı desteklemede etkindir.

ŞİFRELİ KELİMELER

Matematik yeterliliği ile Türkçe bilgisinin iç içe olduğu bir etkinliktir. Öğrencilerde dikkat ve konsantrasyon becerilerini artırır.

EĞLENCELİ MATEMATİK

Sevimli nesnelerle matematik daha eğlenceli bir hale geldiği etkinliklerdir.

SU DOKU

1’den 4’e kadar olan sayıları, her satır ve sütunda sadece bir defa olacak şekilde yerleştirerek bulmacayı çözme etkinliğidir. Sayısal zekâyı artırır.

KELİME OYUNU

Bir kelimenin son harfi başka bir kelimenin baş harfi olacak şekilde yeni kelimeler türetme oyunudur. Beyin fırtınası yaptırır.

İSİM-ŞEHİR

Sütun başında verilen harflerle isim, şehir, hayvan, bitki ve eşya bulma oyunudur.

HİKÂYE TAMAMLAMA

Yarım kalmış bir hikâyeyi tamamlama etkinliğidir. Sözel, dil gelişimine katkı sağlar.

BİLMECELER

Öğrenmenin en eğlenceli yoludur.

RENKLERLE ZEKÂ SORULARI

Belli bir mantıksal kurgusu olan kısa hikâyeden hareketle sıralama yapabilme etkinliğidir.

ANAHTAR KİLİT

Her ayrıntıyı dikkate alarak anahtarı kilide yerleştirme oyunudur. Dikkat geliştirme tekniklerinde önemlidir.

ÖRÜNTÜLER

Şekil örüntüsüne ait sayı örüntüsünü bularak ilerleme üzerine tasarlanmış oyunlardır.

ÇARKLAR

Dönen bir çarkın bir sonraki çarklara etkisi ve alacakları son konumları zihinden hesaplayabilme etkinliğidir.

EŞ KÜPLER

3 boyutlu şekillerin muhtemel konumları hakkında sorulan soruyu yanıtlayabilme becerisidir.

İNSAN DENEN BİLMECE

İnsanın bilinmeyen ve ilgi çekici yönlerini belirten bilmece etkinlikleridir.

TEKNOLOJİ

Teknolojik gelişmelerin dünden bugüne kat etmiş olduğu yolu ifade eden etkinliklerdir.

YAŞADIĞIMIZ YER

Çevremize farklı yönlerden bakabilme ve onu gerçekten tanıyabilme etkinlikleridir.

ARTAR AZALIR DEĞİŞMEZ

Çeşitli kavramların farklı durumlardaki niceliksel yönünü tespit edebilme etkinlikleridir.

DOĞAL VE BEŞERİ ORTAM

Doğal ortamla insan unsurunun doğadaki etkisini kavrama etkinlikleridir.

Yorum Yaz