Eğitimin temel döngülerden bir tanesi başarı düzeninde oluşturulan çemberlerin kendi kendisini değerlendirmesi ve görülen eksikliklerin istişare edilerek çözüm aranmasıdır. Eğitimde ismi başarılarla anılan Özel Enderun Fen ve Anadolu Lisesi çember çalışmalarına devam ediyor. Akran eğitimi olarak da bilinen bu yöntemde öğrenciler bir üst sınıf arkadaşlarıyla eğitim-öğretim sistematiğini masaya yatırıyor. Karşılıklı bilgi akışının sağlandığı programda dersler hakkında dipnotlar paylaşılıyor. Soru sorma, karşı tarafa düşünmesi için zaman tanıma, kişisel cevapların kaydedilmesi, öğrencinin sorulan konu hakkında bilgilerini aktarması, tekrar doğru cevabın kontrolü, öğretmene geri bildirim ve cevapların açıklanması şeklinde devam eden programda duygu kontrolü konusu işlendi. Konu ile ilgili olarak Okulun Rehber Öğretmenlerinden Halim Selvi: “ Akran eğitimi konusu dikkat isteyen bir konudur. Temel olarak değerlendirmeye tabi bir grubun görüşlerini ve kendilerini değerlendirmesi sırasında, ‘ben öyle bilmiyordum, demek bu böyleymiş’ cümlesini öğrencilerin beraber kurmasını sağlamaktır. Bu sayede, derslerde aktarılan konular, alıcıların kendi aralarında bir kere daha işlenmiş olup ortak kültürün ortaya çıkması sağlanmaktadır.” yorumunda bulundu.