Rehberlik etkinliklerinin amaçlarından birisi bireyin kendisini tanımasına yardımcı olmaktır. Öğrencilerin yetenek, ilgi ve değerlerinin farkına varması amacıyla sınıf ortamında “Ben Kimim” etkinliği gerçekleştirildi. Etkinliğe kendini tanımanın öneminden bahsedilerek başlandı. Sınıf ile birlikte yetenek, ilgi ve değer kavramları üzerine tartışma gerçekleştirildi. Daha sonra öğrencilere yeteneklerini, ilgilerini ve değerlerini yazmaları için form verildi. Öğrenciler kendilerini düşünerek verilen süre zarfında formu doldurdular. Sınıfa yetenek, ilgi ve değer alanları belirtildi. Bu alanlara göre kendi yazdıkları yetenek, ilgi ve değerleri gruplandırmaları istendi. Öğrenciler ile birlikte yetenek, ilgi ve değer alanları gruplandırıldı ve formlar öğrenci dosyalarına kondu. Etkinlik kendini tanımanın bireye kazandıracağı faydalar hakkında bilgilendirme yapılarak sonlandırıldı.