2015 TEOG DEĞERLENDİRMESİ
29 Nisanda Türkçe, Matematik ve Din Kültürü dersleri, 30 Nisan’da ise Fen ve teknoloji, T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve Yabancı dil sınavı gerçekleşti. Toplam 1 milyon 282 bin 512 ortaokul 8’inci sınıf öğrencisinin katıldığı sınavda öğrencilere A, B, C ve D kitapçığı olmak üzere dört kitapçık verildi.
TEOG sınavıyla ilgili açıklama yapan Özel Gençlik İlkokulu / Ortaokulu Müdürü Barış Çağlayan Çakır ‘İyi bir liseye girmek için yarışan ortaokul 8’inci sınıf öğrencileri TEOG maratonunu 29-30 Nisan tarihlerinde 6 oturumla tamamladı. TEOG -2 sınavının sonuçlarının hayırlı olmasını diliyoruz, Ortaokul zümremizle yaptığımız değerlendirmede bu yıl 2. si yapılan TEOG sınavını önceki liselere giriş sınavlarıyla karşılaştırdığımızda TEOG sınavının en büyük artısı öğrencilerin kendi okullarında, kendi sıralarında sınava giriyor olmalarıdır, bu yüzden öğrenciler daha az stres yaşadılar. Sınavın iki güne yayılması ve sınav aralarında dinlenme sürelerinin de olması olumlu etkileri yanında öğrencilerin dinlenme aralarında bir önceki sınav ile ilgili karşılıklı yaptıkları değerlendirmeler sınavı kötü geçen öğrenciler açısından bir sonraki sınav oturumunu olumsuz etkileyebiliyor. TEOG sınavının 1. ve 2. dönem ayrı ayrı gerçekleşmesi de öğrencilerin bilgilerini güncel tutmalarını sağlıyor. Ancak 2 yıldır yapılan TEOG öğrenciler açısından stresi azaltsa da velilerin sınavlar konusundaki tutumlarını çok değiştiremediği gözleniyor. MEB’in öğrenci ve öğretmenlere yönelik TEOG konusunda yaptığı özverili çalışmaların önümüzdeki dönemlerde velileri de kapsamasını bekliyoruz. Velilerin sınava yüklediği anlam çocuğa da yansıyor ve çocuklar da onları hayal kırıklığına uğratmamaya çalışıyor. Hayal kırıklığına uğratmanın, kendisine duyulan sevgiyi azaltacağına inanıyor ve bu durumdan rahatsız oluyorlar. Bu nedenle aileler de sınava çok büyük anlamlar yüklememelidir. Sınavı ders ders değerlendirdiğimizde ise:
TÜRKÇE sınavında sınavdaki tüm soruların MEB tarafından yayımlanan kazanımları kapsadığı, özellikle dil bilgisi sorularının sadece 2. dönem için belirtilen kazanımları içerdiği görülmüştür. Bu doğrultuda Türkçe sorularının açık ve anlaşılır olduğu gözlemlenmiştir. Bu sınavda da her zaman olduğu gibi “okuma-anlama- yorumlama” sorularına ağırlık verilmiş ve sorular da bu kazanımlara yönelik hazırlanmıştır. Kitap okumayı seven öğrencilerin öncelikle okul yaşantılarında ve sınavlarda başarılı oldukları bilinmektedir. Bu yıl uygulanan sınavın da içeriği, kitap okuma alışkanlığını kazanmanın önemini bir kez daha ortaya koymuştur. MATEMATİK sınavında ise” Görseli yorumlama ve Olasılık” ile ilgili sorular belirleyiciydi. DİN KÜLTÜRÜ sınavında ayet ve hadis sorularının ağırlıkta olduğu ve yorum sorularının zorlayıcı olması dikkat çekti. FEN VE TEKNOLOJİ sınavında soruların kazanımlara uygun hazırlandığı ve dikkat gerektirdiği gözlemlendi. T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK sınavında ise soruların ders içeriği ve kazanımlara uygun olduğu, okuma alışkanlığı elde etmiş öğrencilerin zorlanmadan soruları cevaplandırabileceklerini, İNGİLİZCE sınavında da kelime ağırlıklı soruların olduğu ayırt edici nitelikte olduğu ifade edildi.