6. ve 7. Sınıf öğrencilerimiz ile yapmış olduğumuz “Unutamadığım Olay” adlı etkinlik iki ders saati sürdü. Boş bir kâğıda öğrencilerimizden hayatlarındaki unutamadıkları her türlü olayı(komik, üzüntülü, sevinçli, mutlu, kızgın vs.) yazmalarını istedik. Öğrencilerimiz olayları yazarken isimlerini belirtmediler ve olayda da isim olmamasına dikkat ettiler. Çalışmadaki amacımız, öğrencilerimizin kendilerine ve başkalarına olan farkındalıklarını artırmak, her bireye saygı duyulması gerektiğinin farkına varmış olmalarını sağlamaktı. Bir ders boyunca öğrencilerimiz hayatlarındaki unutamadıkları olayları yazdılar. Bu yazılan kâğıtları toplayıp diğer ders saati birlikte okuduk. Okumaya başlamadan önce şu uyarı yaptık:
Okuyacak olduğumuz kâğıtlarda her arkadaşımız hayatındaki iz bırakmış olayları yazdı. Bu yüzden, sizin için belki bu yazılanlar sıradan gelebilir ama yazan arkadaşımız için bu, hayatında iz bırakan bir olaydı. O yüzden hiçbir şekilde alay edilmemeli, yorum yapılmamalıdır. Çok samimi olduğunuz arkadaşlarınız belki size bu yazdıklarından bahsetmiş olabilir. Eğer yazılanları biliyorsanız susma hakkınızı kullanıp yazan kişiyi deşifre etmeyiniz.
Yazılan yazılarda komik, üzüntülü, sevinçli birçok olaylar çıktı. Çok üzüntülü olayların okunmasında sınıfta bir şaşkınlık ifadeleri belirdi. Bireylerde bu olaylar neticesinde acaba bu kişi yanımdaki mi, arkamdaki mi gibi soru işaretleri belirdi. Kimin olduğu gizli olduğu için bireyler, herkesin olabileceğinden şüphelendiler. Böylece birbirlerine olan saygıları biraz daha artmış oldu. Bireylerin birbirlerine daha hoşgörülü yaklaşmalarına sebep oldu. Kâğıtlar okunurken dinlemenin öneminin farkına varmaları sağlandı. Sınıf kültürü oluşturulup sır tutmaları amaçlandı. Her insanın hayatında farklı olaylar olabileceği ve yaşanan olayların kendisinin de yaşayabilecek olmasının farkına vardılar.