Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
“Ego, düşünmenin önünde en büyük engeldir” demiş Altı Şapka Düşünme tekniğinin mucidi Edward De Bon. Bu tezi “Nefs (benlik, kişilik), bencillik ve benmerkezcilik… Çok yönlü düşünmenin önünde en büyük engeldir. “ şeklinde düşünebilmek de mümkün. O halde; çocuklarımızın düşünsel gelişiminin önündeki engelleri kaldırmak, biz Rehber öğretmenlerin önde gelen görevlerinden biri değil midir? Özellikle de Gelişimsel Rehberlik stratejilerini takip ettiği iddiasında olan biz Özel Gençlik Rehber öğretmenleri böylesine bir gelişim görevinin yerine getirilmesinin icraatını üstlenmeyi temel bir misyonumuz olarak düşünmeli değil miyiz?
Biz de yukarıda değindiğimiz düşüncelerden hareketle ilkokul şubelerinde Altı Şapkalı Düşünme tekniğini uygulamaya karar verdik. Bu tekniği uygularken de öğrencilerimizin çağımızda en fazla aşina oldukları ve yaşadıkları bir durum ya da olay hakkında çok yönlü düşünmelerini ve karar stratejileri geliştirmelerini amaçladığımızdan uygulama konumuz “İnternet” oldu.
İnternet konulu Altı Şapkalı Düşünme tekniği uygulamasını ilkokul sınıf şubeleri düzeyinde uyguladık.
Beyaz Şapka: İnternet hakkında tarafsız bilgi toplayan şapka
Sarı Şapka: İnternetin olumlu ve iyimser yönlerini ele alan şapka
Siyah Şapka: İnternetin olumsuz ve zararlı yönlerini değerlendiren şapka
Kırmızı Şapka: İnternetin bizde uyandırdığı duyguları ve hissiyatı değerlendiren şapka
Yeşil Şapka: İnternetle ne türden özgün ve alternatif eylemleri yapabileceğimizi ortaya koyan şapka
Mavi Şapka: Serinkanlılıkla bütün şapkaları değerlendirip karara veren şapka