7. sınıf öğrencilerimiz ile TEOG sürecine girdik. Bu süreçteki amacımız, öğrencilerimizin ders çalışma alışkanlıklarını kazanmalarını sağlamaktır. Bundan dolayı, ders öğretmenlerimizin görüşleri doğrultusunda günde ne kadar soru çözümü ve konu tekrarı yapmaları gerektiğini belirten bir çalışma programı hazırladık. Bu çalışma programında öğrencilerimizin ne yapacakları belliydi fakat nasıl yapacakları belirsizdi. Bu belirsizliği gidermek adına öğrencilerimize sınıf ortamında günlük, haftalık, aylık ders çalışma planının nasıl hazırlanması gerektiğini ifade eden bir etkinlik gerçekleştirdik. Etkinlikte ders çalışma planı hazırlamada nelere dikkat edilmeli, nasıl bir yöntem izlenilmeli gibi soru işaretlerini gidermeyi hedefledik.
Öğrenciye rehberlik servisi veya öğretmen tarafından verilen ders çalışma planlarının değeri öğrencinin gözünde düşük olmaktadır ve bu planları ne yazık ki öğrenci benimsememektedir. Bu çalışma ile öğrencinin başkasına ihtiyaç duymadan kendi planını hazırlayabilmesini ve böylece planı benimseyip daha çok verim almasını istedik. Öğrenci kendi hazırladığı planı daha çok benimsemekte ve o plana uyma davranışını daha fazla göstermektedir. Şu anda öğrenciler için akademik yönde fayda sağlayacak olan bu çalışma ilerleyen yaşamlarında da gündelik işlerini bir plan dâhilinde yürütmesi için günlük çalışma planını hazırlayabilmesini sağlayacaktır.