Okul Dönemi çocuklarının kazanması gereken zihinsel gelişim ödevlerinden birisi de korunum yasasıdır ki bu Korunum yasası maddeler parçalanıp bölünse de, katı, sıvı gaz haline gelseler de ağırlıklarını, alan durumlarını koruyacağı ilkesidir.
Söz konusu zihinsel gelişim görevini okul çocuklarının yerine getirebilmesi amacıyla 3. Ve 4. Sınıf şubelerinde sınıf düzeyinde grupsal rehberlik etkinlikler düzenleyen Özel Gençlik İlkokulu Rehberlik servisi, bu sene bir ilke imza atarak 2. Sınıf çocuklarını da eğitimsel deney maksadıyla korunum problemleri çözme alıştırmaları etkinliğine dahil etmiştir. Çocukların, zihinsel gelişim düzeyi bakımdan olgun performanslar gerçekleştirmeyeceği endişesiyle yapılan grup etkinliklerinde 2. Sınıfların beklenenin çok ötesinde başarılı sonuçlar verdiği görülmüştür.
Biz eğitimcileri heyecanlandıran bu başarılı sonuç: 2. Sınıf çocuklarının da korunum yaslarını rahatlıkla kavrayarak erken dönemde zihinsel gelişim görevlerini başarıyla yerine getirebildiklerini bizlere ispatlamış oldu.