Değer Öğretiminde Dikkat Edilecek Hususlar

0
Harun Karakuş - Eğitim Koordinatörü

Harun Karakuş – Eğitim Koordinatörü

DEĞER ÖĞRETİMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BAZI HUSUSLAR
Değerler açıklanırken,söz konusu değere sahip insanların davranışları somut bir şekilde ortaya konmalıdır.Örneğin,sevgiyi öğretmek istiyorsak , “Seven bir insan neler yapar,neler yapmaz?” konusunun tek tek ortaya konulması değerin anlaşılmasına ve özümsenmesine yardımcı olur.

Değerler eğitiminin ön koşulu,çocuğa özgür iradesini kullanacak ortam hazırlamaktır.Dayatma,baskı ve koşullandırma ile yapılan eğitim çocuğun kendinden çok başkalarının isteklerini gerçekleştirme işlevine sahip olur.

Herhangi bir değeri öğretmeye başlarken,önce o değer bet bir şekilde tanımlanmalıdır.Öğrencilere iyi,kötü,görev,sorumluluk,sorumsuzluk,erdem hakkında açık ve tam bilgiler verip bunların fikirleri oluşturmalıdır.

Değerlerle ilgili tavsiyelerde bulunurken emir veren bir dil kullanmak yerine,bu konudaki örnek kişi ve öykülerden yararlanarak dolaylı olarak vurgu yapılmalıdır.

Değerlerimiz konusunda öğrencilerin tartışması sağlanabilir. “Neden bu değer iyidir?” “Neden bu değeri önemsemeliyiz?” vb. sorularla değerleri açmak,öğrencilerin değerleri benimsemelerini ve sahiplenmelerine yardımcı olur.

Öğrencilerin değerlerle ilgili yazılı materyal taraması yaptıralabilir.Değerlerle ilgili gazete dergi haberleri,şiir,öykü,resim,film,sunu bulmaları ve bunların sınıfça okunup tartışılması sağlanabilir.

Değerlerle ilgili etkinlikler hazırlanabilir.Öğrencilerin değerlerle ilgili kompozisyon,şiir,öykü yazmaları resim yapmaları,bulmaca hazırlamaları istenebilir.

Ödül ve ceza verirken duygusal değil,adaletle hareket edilmelidir.

Yorum Yaz