Bir kurumda kaliteyi yakalayabilmek, kurumda çalışan herkesin kaliteyi düşünmesi ile gerçekleşir. Nitelikli bir eğitim verebilmek için kalite yönetiminin öngördüğü ilkeler esas alınarak okulun yönetim yapısı; insan kaynağının yönetimi, liderlik ve okulun kültürel yapısı olarak üç boyutta değerlendirilmelidir.
Gençlik Eğitim Kurumları, eğitimde nitelikli insan yetiştirmek adına geleneksel eğitim anlayışından çok yeni eğitim modelini verimli kılan, katılım ve işbirliğini öngören, insanı merkeze alan bir eğitim anlayışı benimsemiştir. Bünyesindeki tüm okullarıyla çağın beklentilerine yanıt verebilen bir eğitim anlayışına sahip Gençlik Eğitim Kurumları, TSE tarafından gerçekleştirilen tetkik sonucu başarısını tescilledi. Daha önce ISO 9001 2008 belgesiyle yürütülen kalite yönetimi anlayışı, ISO 9001 2015’e yükseltildi. TSE Bölge Koordinatörü Hasan Demirtaş ve TSE Konya Değerlendirme Müdürü Süleyman Sercan Onak’ın katılımlarıyla belgeler alındı. Kurum Kalite Yönetimi Temsilcisi Mehmet Fatih Çınar: “ Kurumumuz bünyesinde yer alan dört okulumuzun temsilcileriyle özverili bir çalışma gerçekleştirdik. Amacımız, okullarımızı daha iyi bir eğitim yuvası haline dönüştürerek evlatlarımızın daha nitelikli bir eğitim almasını sağlamaktır.”
Konu ile ilgili olarak Gençlik Eğitim Kurumları Genel Müdürü Barış Çağlayan Çakır şunları ifade etti: “Belirli becerileri kazanmış, kendini işine adayan bir işgücüne sahip olmak isteniyorsa, kalite kavramı işletmelerden önce eğitim kurumlarında ele alınmalı ve tartışılmalıdır. Çünkü kaliteli bir ürün ve hizmet ancak iyi bir eğitim ile mümkündür. Eğitim sistemini bilimsel gelişmelere uyarlamak ve bu amaçla gerçekçi politikalar oluşturmak özel bir önem taşımaktadır. Bu bağlamda, okullarımızdaki mevcut sorunların çözümünde en önemli araç, okula egemen olan yönetim anlayışının geliştirilmesidir. Eğitim kurumları öğrenci ve velilerin isteklerini karşılayabildikleri sürece ayakta durabilirler. Bu isteklere cevap verebilmenin önemi, toplumun farklı yöndeki ihtiyaçlarını kaliteli bir eğitimle en uygun biçimde karşılayabilmektir. Kalite anlayışını kurumun bütün birimleri ve çalışanlarına yayarak hedeflerimizi gerçekleştirmek mümkün olacaktır. Bizler de bu amaçla yıllardır süren kalite anlayışımızı tekrar, artan bir başarıyla bir kez daha belgeledik. Konya’nın ilk kalite beratlı kurumu olmanın haklı gururuyla çalışmalarımızı güncellemeyi ve artan bir başarıyla hizmet vermeyi gaye edinmekteyiz. Bunun için gayretle çalışan kalite yönetimi ekibimize teşekkür ediyorum.”