Kurucu Temsilcimizden Mesaj

0

Değerli Velimiz,

Gençlik Eğitim Kurumları olarak Konya’da uygulamalarıyla örnek ve öncü; “Aklı geliştiren ahlakı güzelleştiren eğitim anlayışıyla, insanımıza değer katan kaliteli bir eğitim vermek” misyonu ve “Maarif davamızdan güç alan eğitim-öğretim çalışmalarıyla geleceğe yön veren erdemli nesiller yetiştiren bir eğitim kurumu olmak” vizyonu ile bilimin ışığında; hoşgörülü, dürüst, güvenilir, saygılı, yeniliklere açık, sorumluluk ve özgüven sahibi bireyler yetiştirmeyi hedeflemekteyiz.

Hedeflerimize ulaşma yolunda eğitim-öğretimde standartları yükselterek eğitimde kalite kriterlerini sürekli geliştiren, katılımcı bir yönetim anlayışını benimseyen, öğrencilerini ve personelini daima başarı için teşvik eden bir politika izlemekteyiz. 30. yılımızda Gençlik İlkokulu/Ortaokulu, Enderun Fen ve Anadolu Lisesi ve Gençlik Özel Öğretim Kursu ile eğitim faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Kaliteli bir eğitim adına ülkemizin teminatı olacak gençliğin yetişmesinde yoğun bir tempo ile Gençlik Ekibi ve Enderun Ruhu ile çalışmaya devam etmekteyiz.

Çalışanlarımızın, öğrencilerimizin ve velilerimizin memnuniyet ve beklentileri ,eğitim kalitemizi artırmada bizim itici gücümüz olmuştur. Kurumsallaşmamıza ve uzun soluklu okullar zinciri olmamıza katkı sağlayan, ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemleri belgelerimizle kalite uygulamalarını başarıyla sürdürmekte ve geleceğe daha emin adımlarla ilerlemekteyiz.

Kurumumuzdan mezun olan 19860 öğrencimiz ülkemizin üniversitelerinde yer alan birçok bölümde bizleri temsil etmiş gerek resmi gerekse özel sektörde başarılı çalışmalarıyla Gençlik ve Enderun mezunu unvanını marka haline getirmiştir. Mezunlarımızın bizim için önemini ve nasıl bir güç olduğunun farkında olarak Gençlik ve Enderun Mezunları ve Mensupları Derneğimizde (GEMM-DER) çalışmalarımızı yürütmekteyiz.

Eğitim alanında yeni gelişmeleri takip etmede ve içselleştirmede güçlü olan yapımızı koruyarak yüksek lisanslı yöneticilerimiz ve uzman öğretmenlerimizle üniversitelerle iş birliği yaparak eğitim alanında yeni yönelim ve gelişmeler ışığında gerçekleştirdiğimiz proje çalışmalarıyla sürekli kurumsal güncelleşmeyi sağlamakta; Millî Eğitim Bakanlığınca da onaylanan birçok çalışmamızla ülkemizin eğitim problemlerini çözmeye katkı sağlamaya çalışmaktayız. Bu kapsamda okullarımızdaki geliştirmeleri Kurum Danışmanlarımızla yürütmekte; okuma faaliyetleri, uluslararasılaşma ve sosyoloji alanında derinlemesine iş birliği yapmaktayız.

Ana sınıfımızdan on ikinci sınıflara kadar öğrenci ödevlendirmeleri, danışman öğretmen notları, sınav sonuçları, devamsızlıklar, rehberlik görüşmeleri ve etkinliklerin tutulduğu ajanda bölümleri gibi alanları kullanarak yaptığımız tüm çalışmaları K12.net sistemi üzerinden takip etmenizi sağlamaktayız. Yurt içi ve yurt dışı proje çalışmalarıyla, hizmet içi eğitimlerle ve çeşitli seminerle alanında uzman öğretmenlerimizi desteklemeye, gelişimleri için gayret etmeye devam etmekte; sizlere yönelik yapacağımız faaliyetlerle ve eğitim çalışmalarıyla okul-aile birliğini sağlamaya, öğrencilerimiz için her yönüyle faydalı olan uygulamalar ortaya koymaya çalışmaktayız.

Ölçemediğimiz bir şeyin başarısından söz edemeyeceğimizin farkındayız. Bu sebeple düzenli deneme sınavları yaparak hem sınıf hem de bireysel bazda öğrencilerimizin akademik gelişimlerini takip etmekte ayrıca ders programımıza yerleştirdiğimiz hafta içi etütlerinde ve ilave ödevlendirmelerle kazanım tamamlama çalışmaları yapmaktayız. On birinci sınıf öğrencilerimizle YKS çalışmaları kapsamında meslek seçimine katkıda bulunacak; üniversite tanıtımları ve çeşitli geziler düzenliyoruz, bununla birlikte çeşitli fuarlara katılım sağlıyoruz. Öğrencilerimize meslek seçiminde yön verebilecek ve çeşitli alanlarda destek olacak hem mezunlarımızla hem de alanlarında ihtisaslaşmış kişilerle tanıştırarak yardımcı oluyoruz. Ortaokul ve lisedeki öğrencilerimize düzenli olarak kurumsal denemeler yapmakta ve kullandığımız platformlarla birlikte öğrencilerimizin ilçe, il ve genel sıralamalarını görebilmekteyiz ayrıca deneme sınavlarında öğrencilerimizin yanlış cevapladıkları soruların soru çözümlerine de kavuşmalarını sağlamaktayız. Sekiz ve on ikinci sınıf öğrencilerimize yıllık 80 deneme sınavı uygulamaktayız. Türkiye geneli sınavlara katılım sağlayarak öğrencilerimizi yıl sonu gerçekleştirilecek lise ve üniversite sınavlarına hazırlamaktayız. Deneme sınavlarından sonra gerçekleştirdiğimiz sınav komisyon toplantılarında ders ve öğrenci bazında yaptığımız değerlendirmelerle akademik önlemler almaya ve zümre toplantılarımızla oluşan aksaklıklara çözümler üretmeye çalışıyoruz. Çözümlerimize günümüz teknolojisinde önemli bir yer turan dijital platformları da ekleyerek tüm kademelerimizde öğrencilerimizin öğretmenlerimiz tarafından takip edilebildiği iş ortakları kurmaktayız. Hibrit Eğitime verdiğimiz önem neticesinde, öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin soru havuzlarından yararlanabileceği, öğrencilerimizin çözemediği sorularda soru çözüm videolarıyla desteklenmiş, tüm konularla ilgili konu anlatım videolarının olduğu “ARGEDU” sistemini ilkokulda; “DERSİGO” sistemini ortaokulda; “DİJİDEMİ” sistemine lisede öğrencilerimizin hizmetine açmaktayız. Tüm bu akademik temelli çalışmaları yaparken Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Öğrenme Stili Destekli Tam Öğrenme Modelini temel almaktayız. Dokuz ve onuncu sınıflarımızda yarı asansör sistemi kullanmakta; on bir ve on ikinci sınıf Anadolu Lisesi öğrencilerimizde seviye sınıfları oluşturarak akademik anlamda daha başarılı olacakları bir sınıf ortamı oluşturmaktayız. Oluşturduğumuz derece gruplarıyla ara tatillerde kamp çalışmaları düzenlenmekte ve soru çözüm saatleriyle öğrencilerimize destek olmaya çalışmaktayız.

Öğrencilerimize akademik derslerin yanı sıra beden ve ruh eğitimi uygulamaları kapsamında kültürümüzü yansıtan etkinlikler düzenlemekteyiz. Coğrafi geziler kapsamında şehrimizin çeşitli coğrafi ve kültürel miraslarını ziyaret etmekte; müzeler, ören yerleri ve farklı bölgelere geziler gerçekleştirmekteyiz. Öğrencilerimize yıl içerisinde namaz sureleri başta olmak üzere çeşitli Kur’an-ı Kerim ayetlerini ezberletmekteyiz. Enderun öğrencilerimizin mezun olmadan 40 hadisi ezberlemesini önceliyoruz; bunun için dokuzuncu sınıfta on beş, onuncu sınıfta on beş, on birinci sınıfta on hadis ezberleterek toplamda 40 hadisi tamamlatmaya çalışıyoruz. Öğrencilerimize çeşitli değerler katacak kişilik ve kimliklerini gerçekleştirmede katkıda bulunacak kitaplar okutuyoruz. Öğrencilerimize her yıl okumakla sorumlu oldukları kitaplar belirleyip okuma faaliyetlerini takip ediyoruz. Bununla birlikte öğrencilerimizin zihin gelişimlerine katkı sağlamak için her yıl şiir ezberleyecek şekilde yönlendiriyoruz. Sosyal sorumluluk projeleri geliştirmeye gayret edip bunun için çeşitli dini ve milli günlerimiz ile bizleri biz yapan değerleri önceleyen projeler üretiyoruz. Anasınıfımızda on ikinci sınıflara kadar tüm sınıf seviyelerinde ders programımıza Kur’an-ı Kerim dersini ekleyerek çalışmalar yürütmekteyiz. Öğrencilerimizin gelişim düzeylerini, ilgi ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak enstrüman, yabancı dil, kodlama, olimpiyat, proje, yazarlık, ebru gibi alanlarda bir kulüp seçimi yaptırmakta ve kalıcı öğrenmeyi sağlayabilmek için bilgiyi doğrudan aktarmak yerine yaparak ve yaşayarak, görerek, dokunarak ve araştırarak öğrenmelerini sağlamaktayız. Anasınıfımızdan başlamak üzere tüm kademelerde yirmi birinci yüzyıl için çok önemli bir beceri olarak kabul edilen yabancı dil eğitimini vermekteyiz. Dil eğitimlerimize üçüncü sınıflardan onuncu sınıflarımıza kadar yabancı dil- “Speaking” dersleri vermekte, yabancı uyruklu hocalarımızla öğrencilerimizin dil gelişimleriyle birlikte yabancı dil konuşma öz güveni kazanmalarına yardımcı olmaktayız.

İlkokul kadememizde; beyinsel fonksiyonları güçlendiren, zekâ ve motor becerilerinin gelişimine katkı sağlayan, yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneğini geliştiren, teknoloji bağımlılığı ile mücadelede ve daha birçok alanda bizlere yardımcı olacağını düşündüğümüz sporla güne başlamaktayız. Çocuğun kavram gelişimini artıran, düşünmesine ve hayal kurmasına imkân veren, düşünme becerilerini destekleyen, dinlemeyi öğrenmesine katkı sağlayan bir unsur olarak gördüğümüz “Masal” saatini ilkokulumuzun tüm sınıflarında uzman bir öğretmenimiz eşliğinde yürütmekteyiz. Anasınıfı, birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarımızda haftada bir ders saati, ortaokul kısmımızda ise kulüp faaliyeti olarak; kişiliği ve karakteri olumlu yönde etkileyen, hızlı düşünmeye, doğru karar almaya ve olaylara pek çok bakış açısıyla yaklaşmaya yardımcı olan, planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini öğrenmeyi sağlayan satranç eğitimlerini profesyonel antrenörler eşliğinde gerçekleştirmekteyiz. Çocuğun sevgiden sonra gelen en önemli ruhsal ihtiyacı hareket ve oyundur. Oyun, aynı zamanda eğlence, öğrenme ve gelişimdir. Dünyanın her yerinde, her dönemde ve her kültürde çocuklar oyun oynarlar. Çünkü çocuğun dili oyun ve harekettir. Çocuk oyun sırasında pek çok şeyi yaparak yaşayarak ve deneyerek öğrenir. Yeteneklerini geliştirir. Yetişkin ve çevrenin müdahalesi olmadan problemlerini tek başına çözebilmeyi ve uyum sağlamayı öğrenir. Oyun aynı zamanda bir sağaltımdır, tedavi edicidir. Çocuğun ifade edemediği birçok problemi, bastırdığı duyguları oyun sırasında ortaya çıkarabildiği bir fırsattır. Oyun ve hareketin çocuğa olan faydalarının farkında olarak tüm sınıf seviyelerine uygun çalışmalar yapmaya özen gösteriyor ve konuyla ilgili detaylı çalışmalar yürütüyoruz.

Gençlik Özel Öğretim Kursu’muzda her öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde öğretim uygulamaları gerçekleştiriyoruz. Sınıf derslerinin yanı sıra bireysel veya küçük gruplar halinde yapılan çalışmalarda öğrencilerimizin akademik seviyelerini ölçüyor ve bu doğrultuda çalışmalar yapıyoruz. Ülkemizde Matematiğin korkulan bir ders olması ve yapılabilirlik düzeyinin düşük olması sebebiyle öğrencilerimizin bu dersi sevmeleri konusunda etkinlikler düzenliyoruz. Matematiği fobi olmaktan çıkarıp hobi yapabilmek için öğrencilerimize önce biz öğretmenleri sonra dersi sevdirmeyi amaçlayarak ‘’öğrenmeyen öğrenci yoktur’’ yaklaşımıyla her öğrenciye +1 katabilmek için çalışmalar yapıyoruz. Akademik çalışmalarında her türlü materyal ve kaynaklarla öğrencilerimize eğitim-öğretim imkânı sunuyoruz. Akıl oyunları, beceri testleri ve deneme sınavları ile öğrencilerimizi üniversiteye ve hayata hazırlıyoruz. Rehberlik servisinde öğrencilerle hedef belirleme, meslek tanıtımı, motivasyon ve sınav kaygısı konularında çalışmalar yapmaktayız. Her öğrenciye özel haftalık ders çalışma programı hazırlanıp ödev takiplerini gerçekleştirmekteyiz. Aileler ile yapılan bireysel görüşmelerde aile içi iletişim, ailecek kural belirleme, anne baba olarak kendilerine ve çocuklarına neyin iyi geldiğini keşfetmeleri ve hayata geçirmeleri yönünde destek vermekteyiz.

2024-2025 Eğitim-Öğretim yılımızda da Gençlik Eğitim Kurumları olarak anlatmaya çalıştığımız uygulamalara ek olarak;

  • 2015 yılından bu yana Türkiye’yi okuma, anlama, dikkat, odaklanma ve konsantrasyon becerileri yönünden en iyi düzeye çıkarmayı hedefleyen bir eğitim firması olan “My Hafıza” ile yaptığımız iş birliği neticesinde dokuzuncu sınıflarımıza haftada bir ders saati “Anlayarak Hızlı Okuma” dersleri vereceğiz.
  • Kurduğumuz “Genç Ölçüm Merkezi” ile Gençlik Eğitim Kurumları öğrencilerinin okul içinde ve okul dışında devam eden hayatına etki eden bir çalışma ve öğrenme kültürü oluşturmak ve öğrenme kültürüne ilişkin tüm verileri toplayarak, her öğrencinin öğrenme ve çalışma temelinde bilgi ve beceriye en üst düzeyde ulaşmasını sağlayacağız. Genç Ölçüm Merkezinin temel amacı, öğrencilerin öğrenme düzeyleri ve öğretimde kullanılan yöntemlerin etkinliği hakkında öğrenci, öğretmen, veli ve okul yönetimine geri bildirim sağlamak ve bu yolla öğretimin niteliğinin artırılması için tüm çalışmaları desteklemektir.
  • Nihal KARAARSLAN hocamıza teslim ettiğimiz “Rehberlik Koordinatörlüğü” ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servislerimizin öğrencilerin kişisel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip, özgüvenli, öğrenmekten yaşam boyu kopmayan, etkili iletişim kurabilen, her yönü ile nitelikli bir yaşam süren, ülkesine ve insanlığa hizmet için gereken beceri, tutum ve sorumluluklar edinmiş bireylerin yetişmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktayız. Bu doğrultuda; öğrencilerin, eğitim sürecinden yetenek ve bireysel özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmalarını sağlamak, gizil güçlerini en uygun şekilde kullanmaları ve geliştirmeleri doğrultusunda kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak ve öğrencinin sağlıklı gelişimini desteklemek için çalışmalar gerçekleştireceğiz.
  • Enderun Lisemizde kurduğumuz “Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Birimi” ile öğrencilerin manevi gelişimleri başta olmak üzere yaşamlarında karşılaştıkları olayların etkileri irdelenecektir. Manevi Danışmanlık, öğrencinin kendi hayatında önem verdiği unsurları fark etmesi, kendi anlam kaynaklarını keşfetmesi ve inanç dünyasının yaşamına olan etkisini bilme, öğrenme ve anlama sürecidir. Manevi danışmanlık danışanların inanç dünyalarının hayatlarına etkilerini bilmelerine yardımcı olma sürecini, danışanların din veya maneviyatla ilişkilendirdiği sorunlarıyla başa çıkmalarında bütüncül bir yaklaşımla modern danışma teknikleri ile dini ve manevi yöntemleri birlikte kullanan; problemi konusunda danışanların hedeflerine ulaşmalarını sağlamak maksadıyla yapılan danışmanlık hizmetidir.

Gençlik ailesine yeni katılan veya yıllardır bizimle birlikte olan siz değerli velilerimize Aklı Geliştiren Ahlakı Güzelleştiren Okulları’mızı seçtiğiniz, bizlere güvenip yavrularınızı emanet ettiğiniz için teşekkür eder ,hepimiz için hayırlı bir eğitim-öğretim yılı olmasını dileriz.

Yorum Yaz