İstasyon Yöntemi İle Hak ve Sorumluluklar

0

Özel Gençlik Ortaokulu Rehberlik Servisi 6 ve 7. Sınıf öğrencileri ile hak ve sorumluluklar nelerdir, hak ve sorumluluklar nasıl oluşur ve nasıl korunur, bireyin, hak ve sorumluluklarının farkında olmaması ve hak ve sorumlulukları bilmemesi ne gibi sorunlar oluşturur sorularının cevabını istasyon yöntemi ile işledi.
İstasyon yöntemi, bütün sınıfın her aşamada(istasyonda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak çalışmayı bir basamak ileri götürmeyi, yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir. İstasyonlar öğrencilerin eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme aktivitelerini gerçekleştirebilecekleri merkezlerdir.
Çalışmada sınıflar 3 gruba bölünmüştür. Anayasa, kanun ve örf ve adetler başlıklı 3 farklı kâğıt vardır. Her gruba bu 3 kâğıttan bir tanesi verilerek 10 dakika içinde bu başlık ile ilgili maddeler eklemeleri sağlanmıştır. 10 dakikalık süre bittikten sonra kâğıtlar yer değiştirilerek her grubun onar dakikalık süreler ile her kâğıda maddeler eklenmesi sağlanmıştır. 30 dakika sonunda kâğıtlar istasyonlardan toplanıp öğrencilerin kendi sınıf ülkeleri oluşturmaları için yazılan maddeler bir araya getirilmiştir. Diğer ders saatinde sınıf ülkesinin anayasa, kanun ve örf ve adetleri öğrenciler ile birlikte incelenmiştir. Öğrencilerden bu maddeler ile günümüzdeki sorumluluklarımız arasında bir bağlantı kurmaları istenmiştir. Böylelikle her bireyin fert ve toplum olarak hak ve sorumluluklarının önemi ve gerekliliği, bunlara uyulmadığı takdirde toplumda neler ortaya çıkacağı hakkında tartışmalar yapılarak çalışma tamamlanmıştır. En sonunda öğrencilerin yazmış oldukları sınıf ülkelerinin anayasa, kanun ve örf ve adetleri bir araya getirilerek sınıf panolarında sergilenmiştir.

Yorum Yaz