Geleneksel hale getireceğimiz Konya da ilk defa düzenleyeceğimiz ve Eğitim Öğretim çalışmalarına önemli katkılar sağlayacağını düşündüğümüz
Yenilikçi Eğitim Kongresi ' nin ilki 31 Mart 2018 Cumartesi günü Selçuklu Kongre Merkezinde gerçekleştirilecektir. Kongremiz kontenjanla sınırlıdır.
Havale için hesap numaramız Hesap No: Alıcı:Genç Eğitim ve Yayımcılık AŞ. Türkiye Finans Katılım Bankası Mevlana Şubesi - Şb Kod: 16 İban No: TR90 0020 6000 1699 0303 2900 03 ONLINE KAYIT bölümünden kayıt olduktan sonra üstteki hesap numarasına katılım ücretini yatırıp GİRİŞ menüsünden girerek dekontu göndermeniz gerekmektedir. Kaydınızın onaylandığı sms yoluyla size bilgi verilecektir.
SELÇUKLU KONGRE MERKEZİ Horozluhan Mahallesi, 42110 Selçuklu/Konya
Ulaşım
Alaaddin-Kampüs Tramvay Hattı
Bosna, Sancak, Binkonutlar Dolmuşları
Tel: (0332) 350 91 55
E-posta: yek@gencegitim.com.tr
Kapat
KONUŞMACILAR
10:30 – 11:10 Prof. Dr. Ziya Selçuk - “Oyunun Hakkını Vermek”
11:10 – 11:50 Doç. Dr. M. Sencer Çorlu - 21.yy’da Öğretmenlik Mesleği: Bütünleşik Öğretmenlik Çerçevesi ve Öğretmen Mesleki Gelişimine Etkileri
Kapat
ATÖLYELER
Prof. Dr. Erdal Hamarta – Rehberlik atölyesi - Çocuk çizimleri ve Zeka Atölyesi
Prof. Dr. Kemal Yürümezoğlu - Yrd. Doç. Dr. Burak Karabey – Matematik Atölyesi
Yrd. Doç. Dr. Bengü Türkoğlu – Bilişsel Oyunlar Atölyesi
Uzm. Özge Selçuk Bozkurt – Oyunla Zeka Alanlarının Belirlenmesi Atölyesi
Levent Galip Yeşil – İletişim Atölyesi
Uzm. Duygunur Şahin Arslan – Yaratıcı Drama Atölyesi - Yaratıcı Drama Yöntemiyle Yaratıcı Düşünme Öğretimi
Başak Helvacı – Stem Atölyesi
Onur Erol – Orff Eğitimi Atölyesi – Çocuk şarkılarının ardında yatan gizli ve sonsuz pedagojik kazanımlar
Yakup Artkan - Lego Atölyesi-1 - Lego Education WeDo 2.0 ile Uygulamalı Bilim
Sera Yöndem - Lego Atölyesi-2 - Lego Education ve Oyun
Mehmet Özçelik – Beden Dili ve Algı Atölyesi
Kapat
KONUŞMACI
12:10 – 12:50 Levent Galip Yeşil - İletişimle Hayatlara Küçük Bir Dokunuş
12:50 – 13:30 Dr. Serkan Karaismailoğlu - Dört Bilinmeyenli Denklem A.İ=L.E
13:30 – 14:10 Prof. Dr. Belma Tuğrul - Bir Aynaya Bak Bir de Çocuğun Gözünden Bak Kendine
Kapat
PROF. DR. ERDAL HAMARTA
Çocuk Çizimleri ve Zeka
Kapat
SERA YÖNDEM - LEGO Education Akademi Eğitmeni
Atölye: LEGO Education ve Oyun
Yapılan araştırmalar, çocuğun öğrenme kalitesini etkileyen en önemli faktörlerden birinin, öğretmeni olduğunu göstermektedir. Bu bilgiden yola çıkarsak, çocuğun merakını uyandırmanın, varolan merakınıın peşine düşmesini sağlamanın, bir yenisini ortaya çıkarmak için keşfetmek istemesinin temelinde öğretmenin büyük bir rolü vardır. Merak eden çocukları, merak eden öğretmenler yetiştirir. Bu durumda işe kendimizden başlamalı... Merak keşif ile, keşif deneyimleme ile, en iyi deneyimleme ise oyun yolu ile gerçekleşir. O halde oyun oynamaya hazır mısınız? Hem de LEGO parçaları ile!
Kapat
MEHMET ÖZÇELİK
Beden dili ile psikolojik yönlendirme ve etkileme yeteneğinin gelişimi konulu atölye
Kapat
PROF.DR. BELMA TUĞRUL
Çocukların öğretmenlerden beklentileri ve bu bağlamda öğretmenin kendisini geliştirme gereksinimini
Kapat
ONUR EROL
Çocuk şarkılarının ardında yatan gizli ve sonsuz pedagojik kazanımlar
Kapat
YAKUP ARTKAN - İş Geliştirme Müdürü - LEGO Education Türkiye Ortağı Teknokta
Atölye:LEGO Education WeDo 2.0 ile Uygulamalı Bilim
Sudan henüz karaya çıkan bir yavru kurbağa, karada hareket etmek için neye ihtiyaç duyar? Depremin yıkıcılığını etkileyen faktörler nelerdir? Okyanus tabanında oluşan kirliliği nasıl temizleyebiliriz? Dünyada ulaşamadığımız yerlere gitmek için nasıl bir araç tasarlayabiliriz? Trafik kazalarının önüne nasıl geçebiliriz? Bu atölyede tüm bu sorulara yanıt ararken bolca deneme, bolca başarısızlık ve çılgın fikirler ile karşılaşacağız.
Kapat
UZM. DUYGUNUR ŞAHİN ARSLAN Üstün Yetenekliler Eğitimi Öğretmeni/Yaratıcı Drama Lideri
Yaratıcı Drama Atölyesi
Sunum Özeti (Description):YARATICI DRAMA YÖNTEMİYLE YARATICI DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ
Sorgulama merakla başlar. Merak ise yaratıcı düşünme için vazgeçilmez bir durumdur. Çünkü merak, sorgulamayı tetikler. Bu durum dış dünyadan insan doğasına kaydıkça yaratıcı düşünme gelişir. Hızla değişen dünyada geleceğe ayak uydurabilmek için, hızlı kararlar almak ve uygulamak önemlidir. Bu çalışmada, karar verme sürecimizi geliştirecek ve hızlandıracak olan “Anlık Yaratıcı Düşünme” örnekleri yaratıcı drama yöntemiyle uygulamalı olarak paylaşılacaktır.
“Yaratıcı düşünme nedir?, yaratıcılık doğuştan mı gelir yoksa yaratıcılığımızı geliştirebilir miyiz? “, Peki ya anlık yaratıcı düşünme nedir? “ bu soruların ve daha fazlasının yanıtı bu atölyede sizleri bekliyor olacak.
Yaratıcılığınızı özgür bırakmaya hazır mısınız?
Süre: 90 dak. Type (Workshop-Presentation): Atölye- Workshop Dil (Language): Türkçe
Kapat
BAŞAK HELVACI
Fen bilimleri disiplininin merkezde olacağı bu STEM çalıştayında teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinleri kazanımları da yer almaktadır. Çalıştay süresince öğretmenler; gruplar halinde çalışarak farklı meslek ve sorumlulukları benimserler, ortaya konan bilgi temelli hayat problemi (BTHP) üzerine bilgi edinir, çözüm yöntemleri ve stratejileri üzerine fikir geliştirirler. Problemin çözümüne yönelik öne sürülen fikirler arasından en etkili olanının seçilmesini, farklı teknolojiler (Arduino, DataLogger, TI-84, çeşitli sensörler) kullanarak veri toplanması, toplanan verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması izler.
Kapat
UZM. ÖZGE SELÇUK BOZKURT
Oyunla Zeka Alanlarının Belirlenmesi
Çocukların erken dönemde ilgileri ve yetenekleri belirginleşmeye başlar.
Her çocuğun ilerideki öğrenme stillerini ve alanlarını belirleyecek zeka alanı tespiti erken dönemlerde gözlemlenip/keşfedilebilmektedir.
Katılımcılar ile birlikte Çoklu zeka kuramına göre 8 farklı zeka alanına uygun oyun geliştirilecektir.
Kapat
DOÇ. DR. M. SENCER ÇORLU
21.yy’da Öğretmenlik Mesleği: Bütünleşik Öğretmenlik Çerçevesi ve Öğretmen Mesleki Gelişimine Etkileri
Konya Yenilikçi Eğitim Kongresi kapsamında öğretmenlik mesleğinin geleceğini kişisel ve araştırma merkezli bir bakış açısı ile tartışmaktadır. Yaparak-yaşayarak öğrenme felsefesinin 21.yy şartlarında üreterek öğrenmeye dönüşümü, STEM: Bütünleşik Öğretmenlik Çerçevesini sınıflarında takip eden Türkiye ve yurtdışındaki yaklaşık 5000’nin üzerinde sınıf, fen ve matematik öğretmeninin yenilikçi uygulamalarından ve yaşadıkları mesleki gelişim yolculuğundan örneklerle yorumlanmaktadır. Öğrencilerinin 21. yy becerilerinde artan yetkinliği ile birlikte; öğretmenlerin, görev yaptıkları okullarının ekosistemine ve öğrenme kültürüne etkileri de kayda değer bir sonuç olarak ortaya çıkmaktadır. Bilgi aktarımından kaçınan ancak STEM’in pedagojik yorumu üzerine biriken bilgiyi özgün çalışmalara ve deneyimlere dayanarak yorumlayan bu seminerde, Çorlu’nun öğretmenlik mesleğinin geleceğine dair öngörüleri paylaşılmaktadır.
Kapat
PROF. DR. KEMAL YÜRÜMEZOĞLU & YRD. DOÇ. DR. BURAK KARABEY
Zihni Sinir Eğitim Ortamı Projesi ile Çocuklarda Bilimsel Merakın Gelişimi: Sorgulama Temelli Bilim-Matematik Deneyleri
Prof. Dr. Kemal Yürümezoğlu Kimdir? Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Özel Eğitimi Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalında Profesördür. Lisans Eğitimini 1994 Uludağ Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. 1994 -1997 yılları arasında Necatibey Eğitim Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak çalışmış ve 1997 yılında Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’nde Fizik Eğitimi alanında ilk Yüksek Lisans derecesini almıştır. Daha sonra Milli Eğitim Bakanlığı Bursu ile 2000 yılında Paris Diderot (Paris7) Üniversitesi’nden Fizik ve Kimya Teknik ve Bilimleri Öğretimi alanında ikinci Yüksek Lisans derecesini almıştır. 2004 yılında ise Strasbourg I (Université Louis Pasteur) Üniversitesi’nden Eğitim Bilimleri (Fen Eğitimi) alanında doktora derecesini almıştır. Muğla Üniversitesi’nde 2005-2010 yılları arasında Araştırma Görevlisi ve Öğretim Üyesi olarak çalışmıştır. Araştırma alanları kavramsal fizik öğretimi ve araştırma-sorgulama temelli bilimsel etkinlik geliştirme üzerinedir. Yenilenen ilköğretim programları kapsamında MEB- TÜBİTAK işbirliğinde İlköğretim 3., 4., 6. ve 7. sınıf Fen Bilimleri kitaplarının hazırlanmasında görev almıştır. 2011-2014 yılları arasında Avrupa Birliği 7. Çerçeve Programı tarafından desteklenen Pri-Sci-Net Projesinde Türkiye ortağı olarak yer almış ve ilköğretim fen bilimleri öğretmenlerine yönelik çok sayıda öğretmen eğitimi gerçekleştirmiştir. Sorgulama temelli bilim eğitimine yönelik proje deneyimleri ve ürünleri yardımıyla, okul öncesi çocuklara yönelik Mind&Science adlı sorgulama temelli bir bilim eğitimi projesi geliştirmiş ve uygulamaya geçirmiştir. Ayrıca iki yıldan bu yana multidisipliner bir çalışma grubu ile (özel) yetenekli öğrencilere yönelik STEM/STEAM temelli etkinlikler ve programlar üzerine çalışmalar yürütmektedir. Son olarak bilim ve sanat entegrasyonunda renkler üzerine çalışmalar yürütmekte, bu çalışmalarını Haziran 2017’den bu yana Popular Science dergisinde yayımlamaktadır.
Yrd. Doç. Dr. Burak Karabey Kimdir? Burak Karabey, Lisans Eğitimini 2001 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. 2003 yılında Yüksek Lisans derecesini Dokuz Eylül Üniversitesi Matematik Bölümü’nde almıştır. Aynı üniversitede, Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı’nda “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcı Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Erişi Düzeylerinin Belirlenmesi” konulu tezi ile doktora derecesini almıştır. 2004-2010 yılları arasında İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim görevlisi olarak çalışmıştır. Daha sonra 2011 yılında Özel Eğitim Bölüm’nde yardımcı doçent olarak göreve başlamış ve Üstün Zekalılar Eğitimi Anabilim Dalı’nın kurucu başkanı olarak görevine devam etmiştir. 2010-2015 yılları arasında Avrupa Birliği Erasmus Programı tarafından desteklenen farklı birçok projede Türkiye ortağı olarak yer almış ve çok sayıda öğretmen eğitimi gerçekleştirmiştir. “Yaratıcılık, Yaratıcı Problem Çözme, Matematik Eğitimi, Üstün Zeka/Yetenek, Sosyal kabul ve entegrasyon” konularında çalışmalarda bulunmuştur. Üstün Zeka/Yetenekli Bireylerin Eğitimlerine yönelik Çocuk Gelişim Akademisi (ÇoGa)’yı kuran Karabey, halen bu projede aktif olarak çalışmakta ve üstün yetenekli çocukların üniversitede eğitim almaları üzerine programlar yürütmektedir. Son olarak disiplinler arası bir çalışma grubu ile (özel) yetenekli öğrencilere yönelik STEM/STEAM temelli etkinlikler ve programlar üzerine çalışmaktadır.
Kapat
YRD. DOÇ. DR. BENGÜ TÜRKOĞLU Necmettin Erbakan Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi ABD Öğretim Üyesi
Oyunun, çocuğun en önemli işi olduğu bilgisinden hareketle çocuklara oyunlar vasıtasıyla kazandıramayacağımız hiçbir bilgi ve beceri yoktur. Eğitimciler ve ebeveynler olarak bilişsel oyunlar vasıtasıyla çocukların rekabet, yenilgiyi kabullenme, sebat, karar verme, ileriyi görme, motivasyon, girişimcilik, özgüven gibi sosyal-duygusal becerilerinde; bunun yanı sıra strateji geliştirme, akıl yürütme, yaratıcılık, planlama, eleştirel düşünme, dikkat, görsel algı, konsantrasyon gibi bilişsel becerilerinde ve diğer gelişim alanlarında pozitif yönde gelişmeler sağlayabiliriz. Bilişsel oyunlar atölye eğitimi sonrasında katılımcılar okul öncesi ve ilkokul dönemindeki çocukların hayata açılan penceresinden rengarenk bir dünyaya bakarak oyunlara yönelik farklı bir bakış açısı kazanacaklardır.
Kapat
DR. SERKAN KARAİSMAİLOĞLU Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji AD Fizyopia/Ortapia
Lisans eğitimini 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi Biyoloji bölümünde tamamladı. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim dalından yüksek lisans derecesini 2009 yılında, doktora derecesini ise 2014 yılında almış olup halen aynı yerde çalışmaktadır. Sinirbilim alanında, beyin cinsiyeti (kadın beyni – erkek beyni) başta olmak üzere çeşitli konularda çalışmalarına devam etmektedir. 2009 yılında ulusal fizyoloji kongresinde en iyi genç araştırmacı ödülünü almıştır. Akademik alanda bir tane uluslararası kitap bölümü olmak üzere çeşitli ulusal ve uluslararası dergilerde makaleleri bulunmaktadır. “Kadın Beyni Erkek Beyni” adlı kitabı 2015 yılında, "Beyinde Ararken Bağırsakta Buldum" adlı kitabı 2017 yılında çıkmıştır. Ortapia projesinin kurucusudur. 2016 yılında TÜBİTAK desteği kapsamında “Fizyopia” adlı teknokent şirketini kurmuştur.
KONU:Dört Bilinmeyenli Denklem A.İ=L.E
Aynı evin içerisinde yaşamalarına rağmen modern teknolojinin oluşturduğu koşullar nedeniyle günümüz aile yapısındaki en önemli problemlerden biri iletişim eksikliğidir. Bu iletişim eksikliği ve gerçek anlamda birbirini tanıyamama nedeniyle anne-baba ve çocuk üçgeninde çok fazla sorunla karşılaşılmaktadır. Dört Bilinmeyenli Denklem A.İ=L.E eğitiminde bu sorunların tespiti ve olası çözüm önerileri son dönem sinirbilim bulguları çerçevesinde ele alınacaktır.
Peki, bu 4 bilinmeyen nedir? İlk 2 bilinmeyenimiz Anne beyni ve Baba beynidir. Bu eğitimde anne beyni ve baba beyni arasındaki temel farklılıkları ve bu farklılıklar sonucu dünyaya oldukça farklı gözlerle bakmamızın altında yatan sinirbilimsel nedenleri inceleyeceğiz. Üçüncü bilinmeyen çocuk beynidir. Bu bölümde ilkokuldan liseye kadar gelişmekte olan beynin özellikleri ve çocuğun yeteneğinin erken dönemlerde keşfedilmesinin önemi ele alınacaktır. Dördüncü bilinmeyenimiz ise günümüz teknolojilerinin çıktılarıdır. Bu teknolojinin hayatımızı çok kolaylaştırdığı konusunda şüphe yok. Peki, bu teknolojinin beynimiz üzerine olan kısa ve uzun dönem etkileri nelerdir? Tüm bu soruların cevapları “Eğitim ve Oyun” teması kapsamında ele alınacaktır.
Kapat
LEVENT GALİP YEŞİL
Bumerang Yöntemiyle İletişim ve Takım Çalışması Konuşma – 30 Dakika /
Atölye Çalışması – 1,5 saat
FAALİYETİN AMACI: Geleceğin emanetçileri çocuklarımızın öncelikle mutlu, özgüveni yüksek, kendini ifade etme becerisi kuvvetli ve sorumluluklarını sahiplenen bireyler olması için bumerang etkisi yaratan, eğitmenlik yapan ve rol modeli olan büyüklerimizle farkındalık amaçlı heyecan dolu bir yolculuk.
HEDEF:
Söylediği kadarının en az %
90’ını yapabilen,
Sorunlara hem çözüm getiren hem
de çözüm ürettiren,
Sürekli öğüt ve nasihat vermeden
de eğitmenlik yapabilen,
Etkin iletişim becerileriyle
örnek davranışlar sergileyen,
Hatalardan ders alınabilen bir
toplum kültürüne katkıda bulunan,
Korkuyla değil, saygıyla otorite
kurabilen,
Özeleştiri yapabilen, farkındalık
sahibi,
Yeteneklerin ortaya çıkmasına
fırsat veren,
Hem ekip üyesi olmayı başaran,
hem de liderlik özelliklerini zamanında kullanabilen
Büyüklerle sağlıklı nesiller
yetiştirmek…..
Kapat
SIK SORULAN SORULAR
Kongreye kimler katılabilir?
Kongremize tüm öğretmen, okul yöneticileri ve veliler katılabilir.
Kayıt işlemlerini nasıl yapabilirim?
Kongreye katılabilmeniz için öncelikle Online Kayıt bölümünden Bireysel kayıt yapmanız gerekmektedir. Kayıt işleminden sonra giriş yaparak ödeme bilgilerinizi (dekont) göndermeniz gerekmektedir.
Şifre neiçin gereklidir?
Kayıt olduktan sonra dekont gönderme ve bilgi güncelleme için gereklidir.
Kayıt olduktan sonra seçmiş olduğum sempozyum ve atölyemi değiştirebilir miyim?
Sisteme kayıt olduktan sonra Sempozyum ve Atölye bilgilerinde değişiklik yapmak için sisteme giriş yaparak kayıt güncelle menüsünden sempozyum ve atölye bilgilerini güncelleyebilirsiniz. Ancak kaydınız onaylanmış ise tekrar onaysız duruma düşecektir. (Yaptığınız değişiklik ücreti etkiliyorsa gönderdiğiniz dekont ücreti ile seçtiğiniz sempozyum/atölye ücreti tutarlı ise kaydınız tekrar onaylanacaktır.)
Ödeme işlemlerini nasıl yapabiliriz?
Kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra ödeme kısmında Kurumumuzla iletişime geçebilirsiniz. Havale için hesap numaramız Hesap No:
Alıcı: Genç Eğitim ve Yayımcılık AŞ.
Türkiye Finans Katılım Bankası Mevlana Şubesi - Şb Kod: 16
İban No: TR90 0020 6000 1699 0303 2900 03
Faturalar nasıl ve ne zaman alabiliriz?
Faturalarınızı kongre çıkışında kayıt masasından alabilirsiniz. Yada kongreden sonra mali müşavirliğimizce sistemde kayıtlı olan bilgiler doğrultusunda kesilerek kargo ile adresinize gönderilecektir.
İptal ve İadeler
Kongreye katılan kurum yada firmalar 19 Mart 2018 tarihinden önce iptal, iade ya da değişiklik yapabilirler. Belirtilen tarih itibari ile İptal ya da değişikliklerde iade işlemi yapılmayacaktır.
Gizlilik Politikası
http://www.gencegitim.com.tr/yek/ kayıtlı üyelerinden topladığı bilgilerin kullanımı ile ilgili politikası ve Üyelerin sahip olduğu haklar, aşağıda sıralanmıştır:
1. Elektronik posta adresiniz hiçbir gerekçe ile www.gencegitim.com.tr/yek/ ve iştirakleri dışındaki kuruluşlara dağıtılarak reklam, tanıtım, pazarlama yapmak amacıyla kullanılmayacaktır.
2. Bize verdiğiniz üyelik bilgileri ve kişisel bilgiler, sizin onayınız dışında diğer üyelere açılmayacaktır. Ancak bu bilgiler, firmamızın kendi bünyesinde müşteri profili belirlemek amacıyla kullanılmaktadır.
3. Sisteme girdiğiniz tüm bilgilere sadece siz ulaşabilir ve bunları sadece siz değiştirebilirsiniz. Bir başka üyenin sizinle ilgili bilgilere ulaşması ve bunları değiştirmesi mümkün değildir.
4. Kayıt esnasında sizden istenen kişisel bilgilerden, zorunlu olanlar hariç, istediklerinizi kendi insiyatifiniz dahilinde bize bildirebilirsiniz. Bize vermeyi tercih etmeyeceğiniz bilgiler varsa, bu alanları doldurmak veya işaretlemek zorunda değilsiniz.
Bu ilkeler ile kişisel haklarınız bizim tarafımızdan teminat altına alınmıştır.