Görüyorum, Hissediyorum, Öğreniyorum

0

Özel Gençlik Anaokulu değerler eğitimi etkinliklerine farklı ve farkındalık oluşturan yeni bir çalışma ile devam ediyor. Okul öncesi dönemde çocuğun dini ve ahlaki gelişimini destekleyen becerileri kazanmalarını temel alan Değerler Eğitimi etkinliğinde 4-6 yaş grubu çocukların soyut ve geçmiş zamana ait kavramları algılamakta zorlanmamaları için öğrenim süreçlerini somut materyallerle destekliyor. Değerler eğitimi etkinliklerini görsel 3D materyaller ile zenginleştiren Özel Gençlik Anaokulu, her dini döneme ait olayları kompozisyon haline getirerek somutlaştırarak bilgilerin kalıcı olmasını sağlıyor. Bu nedenle her konuya yönelik hikâyeler Okul öncesi öğretmenleri tarafından özenle hazırlanarak 3D materyallerle tasarlandı. Özel Gençlik Anaokulu müdürü Aliye Duman, okul öncesi dönemin merak duygusunun zirveye çıktığı bir dönem olduğunu belirterek, değerler eğitiminin soyut kavramlar içermesi somut anlatımın eksik ve yetersiz olması nedeni ile bu alanda görsel ve farklı bir çalışmaya ihtiyaçtan dolayı 3D materyallerinin tasarlandığını ve öğrencilerin etkinliklerde oldukça eğlendiğini belirtti. Materyal ve sunum eksikliği durumunda yaş grubunun anlatımı içselleştirememesi, dini değerlerin materyal olmadan yeterince anlatılamaması ve anlatımının etkili olmamasının çocuklarda dikkat dağınıklığına ve etkinliklere olan ilgilerinin eksik olmasına neden olduğunu belirten Duman, sözlü ve görsel materyallerle öğretimin yanında 3D materyaller ile öğretim süreci desteklendiğini belirtti. Duman, 3D materyaller ile uygulanan sürecin Özel Gençlik Anaokuluna özgü hazırlanan aylık ve günlük eğitim akışlarına ilave edildiğini belirtti. Sürecin uygulanmasında geçmiş olayların kompozisyon şeklinde hikâyeleştirildiğini söyledi. Yapılan bu çalışma ile tüm değerler eğitimi etkinlikleri aşamasın da öğrencilerin olumlu duyusal özellikler kazanmasını sağlayan Özel Gençlik Anaokulunun her alanda olduğu gibi bu alanda da oyunla öğretim yöntemi benimsediğini bir kez daha belirten Duman, öğretme-öğrenme sürecinde aktif öğrenci katılımının önemli olduğunu söyledi. Yapılan bu çalışmada pekiştireçlerin ve anlık düzeltmelerin anlık olarak yer aldığını belirtti.

Yorum Yaz